• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske i fokus

F

F.d. 8863

Guest
Vill du veta det mesta om Fiske/Flugfiske?
Titta då in på forumet Fiske.ifokus.se

Där får du veta om utrustning, fiskeplatser, camping med fiske, recept m m.

Du bara läser, eller deltar i diskussionerna, eller ställer både enkla och svårare frågor.
 
F

F.d. 8863

Guest
Sv: Fiske i fokus

Har du vinterbonad Husbil? Är du road av isfiske?

Kolla Fiske.ifokus.se.

Där hittar du isfiske i Halland i närheten av Ullared. (Fiska och handla!)
Och ett par platser i Skåne.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fiske i fokus

Och i morgon den 4/2 är det säsongpremiär på Landösjön, Jämtlands mest omtalade rödingvatten Landösjöns FVO.

Men det blir nog lite för kallt för min smak, -27 nu här i Nyvik och det skall bli kallare i morgon.

aake
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fiske i fokus

Enligt uppgift massor av folk på Landösjöns is redan långt före soluppgången nu på premiärdagen. Inte så kallt som jag befarat, -27 nu på morgonen. Här hemma i Nyvik 45 km från Landösjön har vi -30 just nu.

När jag var yngre drog jag mig inte för att fiska i kyla, men nu vill jag nog inte ha kallare än -20. Iofs har man ju möjlighet att värma sig om man har husbilen parkerad nära fisket, vilket det finns möjlighet till vid Landösjön.

Det som lockar alla människor är dels den rikliga förekomsten av röding men framför allt att det finns riktigt stor fisk i sjön. Se på "rekordfiskar" på hemsidan: Landösjöns FVO

Hopp om mildare väder till veckan och då skall rödingen tas! Man brukar i vilket fall få någon kring 3 - 5 Kg varje år vid premiären.

aake
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiske i fokus

Vill du veta det mesta om Fiske/Flugfiske?
Titta då in på forumet Fiske.ifokus.se

Där får du veta om utrustning, fiskeplatser, camping med fiske, recept m m.

Du bara läser, eller deltar i diskussionerna, eller ställer både enkla och svårare frågor.

Tack för ett bra ett mycket bra tips !! Är redan adderad till mina favoriter.
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiske i fokus

Enligt uppgift massor av folk på Landösjöns is redan långt före soluppgången nu på premiärdagen. Inte så kallt som jag befarat, -27 nu på morgonen. Här hemma i Nyvik 45 km från Landösjön har vi -30 just nu.

När jag var yngre drog jag mig inte för att fiska i kyla, men nu vill jag nog inte ha kallare än -20. Iofs har man ju möjlighet att värma sig om man har husbilen parkerad nära fisket, vilket det finns möjlighet till vid Landösjön.

Det som lockar alla människor är dels den rikliga förekomsten av röding men framför allt att det finns riktigt stor fisk i sjön. Se på "rekordfiskar" på hemsidan: Landösjöns FVO

Hopp om mildare väder till veckan och då skall rödingen tas! Man brukar i vilket fall få någon kring 3 - 5 Kg varje år vid premiären.

aake


Det skulle vara kul om du kunde lägga ut en bild på någon av rödingarna som fångas. Jag är själv en inbiten rödingingfiskare. Dock endast sommartid med fluga och med rödingar som i bästa fall ligger runt 2kg. Det är ju viktmässigt endast 20% av din toppnotering men jag är mycket nöjd med det. Rödingen är nummer 1 i mina ögon. Såväl smakmässigt som estetiskt.

Lycka till med fiske på Landösjön!

Mvh Tommy F
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fiske i fokus

MarTom

Klicka på "Arkiv" på Landösjöns hemsida så kan du finna bilder från alla fiskemånader sedan flera år tillbaka. Ingen direkt estetisk njutning, långa rader av döda fiskar, men kan kanske ändå väcka din fiskelust.

aake
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiske i fokus

MarTom

Klicka på "Arkiv" på Landösjöns hemsida så kan du finna bilder från alla fiskemånader sedan flera år tillbaka. Ingen direkt estetisk njutning, långa rader av döda fiskar, men kan kanske ändå väcka din fiskelust.

aake

Fiskelusten har verkligen väckts till liv. Det var verkligen behövligt även om det endast sker på teoretisk väg just nu.
 
F

F.d. 8863

Guest
Sv: Fiske i fokus

Nybörjarkurs i Flugfiske.
Minst tre personer i Tiveden när ni själva vill.

Kolla inlägget på Flugfiske.ifokus.se.
 
Toppen