Jag gillar inte olika priser vid olika tillfällen för samma campingplats, skulle ganska nyligen ta in på en First Camp och priset via webben var så jag svimmade i förhållande till nyttan. Vi skulle inte duscha, inte tömma eller fylla vatten, inte ens koppla in elsladden och dom skulle ha 540kr för en natt.
Vid dom summorna så kallar jag det parkeringsböter så vi åkte till närmaste fritidsområde, stod gratis som enda husbil endast ett par minuter ifrån First camp och då fick vi fina vandringsleder på köpet. Fungerar tills campingen lyckas få igenom parkeringsförbud mellan 00-06 alla dagar.
Johan Söör har nog bättre koll på husbilsfolket än man kan tro, han vet att dom flesta vill koppla in elsladden, duscha i riktiga duschar och använda deras toaletter.
Jag gissar på att 90% inte använder duschen i husbilen.
Förmodligen 5% som inte använder toaletten, dom gör i alla fall inte nr 2.
Minst 1% använder inte gasen utan är alltid beroende av elsladd där dom ska övernatta.
Skulle tro att det är mindre 1% av husbilsägare som är aktiva skribenter, sanningen över hur vi husbilsåkare vill ha det kanske inte överensstämmer med vår verklighet, tror Johan redan vet det.