• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Finns någon som har kännedom om gamla mynt?

H

hianders

Guest
Vi har i gammelfarmors gömmor (oj vad di gamle har sparat och samlat) hittat en del mycket gamla mynt. Finns det någon i klubben som har kännedom om gamla mynt och ev värde? Vi skall lämna dem till någon expert så småningom för att få dem rätt värderade.

B la googlade jag idag på hur man rengör gamla ärgade femöringar och fick tips om ketchup. Provade på ett mynt och det fungerade. Det var från 1962 = alltså femtio år snart!!

Tar tacksamt emot tips!

fru hianders/Inger

F

F.d. 50195

Guest
Sv: Finns någon som har kännedom om gamla mynt?

Min numera döda mor samlade mynt och jag har för mej att hon sa att man absolut inte fick polera mynt då de kunde tappa sitt värde, men som sagt jag är osäker på detta, men kolla upp detta först innan du behandlar flera mynt.
mvh

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: Finns någon som har kännedom om gamla mynt?

Gå in på tradera/mynt sedlar sök på din slant så ser du var värdet kan hamna.
Tror inte du ska putsa för mycket.Hör med en mynthandlare.
HaDe Hasse

Toppen