• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Finns det vatten i Karlstad ??

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Hej!

Jag fick en hel del reaktioner från medlemmar och vänner på kräftskivan som cyklat runt i Karlstad.
Attans vad mycket vatten det finns i Karlstad sa man, och det stämmer ju.

Klarälvens delar upp sig i många olika fåror innan den rinner ut i Vänern.
Vänerns strand är vår kustremsa. Hela norra Vänerns kust som är cirka 7 mil är en enda stor skärgård.

Klicka på bilden.
Karlstad från ovan.jpg

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Finns det vatten i Karlstad ??

Visst är det så, egentligen borde man börja att köra med gondoler för att få romantiken att spira. Kanske men diverse kända sångare som står för underhållningen.

Men i avvaktan på detta får man ju hålla tillgodo med "båtbussarna" som tydligen har haft stora framgångar.:)

F

F.d. 52920

Guest

Karlstad marknadsför "sola" så hårt , så att allt vatten får ge vika :twitcy:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Vänern bör upplevas med båt! Det är så flacka stränder att man kan köra bil runt hela sjön nästan utan att se vatten.

Så här får man göra:
Mot V-näs 5 (Large).jpg

aake

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Sola i Karlstad har inget med solen att göra...även om den lyser även där...;)

Helt riktigt.
Men trots detta så ligger Karlstad alltid i topp i solligan. I år kom vi tyvärr bara 4:a :D

Vi hade betydligt fler soltimmar i statistiken tidigare. Vädret avläses nämligen på flygplatsen. Före 1997 låg flygplatsen nära Karlstad och Vänern. Den gamla flygplatsen stängdes och en ny flygplats invigdes i september 1997. Nu ligger den 17 km norrut mot Kil. Där är det betydligt molnigare och sämre väder än i Karlstad.

Så ligger det till.

Sedan älskar vi givetvis servitrisen Eva Lisa Holtz. Hon var alltid glad och skrattade. Hon sken som sola i Karlstad, därav det ursprungliga utrycket.

F

F.d. 55397

Guest

Karlstadsbor har ett jack i nacken.

Det uppstår när man från stenbron står med båtshakar och fiskar upp kasserade Ekshäringar som man slängt i älven

F

F.d. 52920

Guest

Ååå , nu blev jag sugen på att dra några Hajk-skämt :yes:
Det får bli på en annan del av forumet.

Toppen