• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Finns denna möbleringen på Hymer ?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Jag kikar lite på Hymer men jag vill ha som denna i fram med en sidosoffa och sittplatser frammåt .
Länk : Hymer B 654 -04

Men i bak så vill jag ha dubbelsängen på tvären högt upp så man har ett garage samt toaletten med separat dusch , garderob samt kylskkåpet på långsidorna , kylskåpet skall vara högt placerat .

Eller om den finns i annat fabrikat , prisklassen vi har kikat på har varit 500-600k .

Senast ändrad:

Maria & Hasse

HBK Medlem
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
904
Medlemskap
2026
Sv: Finns denna möbleringen på Hymer ?

Hej! Vi köpte en ny Hymer B 614 CL 2008 som har dubbelsäng högt tvärs över (stort garage under). Eftersom 2009 nu kommer in så kan man få ett hyfsat pris på de 2008 som dom har i lager. Det är inte så stor prisskillnad mellan en okörd 2008 och en begagnad 2005.
Hymer Center i Örebro har en B 614 CL i lager vet jag. Lycka till hälsar Hasse

NIESMANNEN

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
2277
Medlemskap
2025

Ta en titt på Niesmann+Bischoff Flair. Har själv en 2004 med boggie som nog passar dina önskemål.

MVH

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Niesmann har rett, modellene som passer best inn i beskrivningen i innlegg 1 er 7100 som finnes på Fiat ALKO med tandemaksel som han har eller på Iveco 6 Daily 60C15 og 60C18 6tonns chassier. Den litt mindre 6700 har lavt kjøleskap med ellers som beskrevet, på Fiat ALKO 2 og 3 aksel og på Mercedes. De større 8000 modellene har og det hele, men med nesten 1 m større lengde.
Det finnes noen få Flair 7000 - lengde som 7100, innredning som 6700 men med 2 enkeltsenger bak over et digert lasterom.

For maks lasteevne finn en Flair 7100 på Iveco - de første hadde 1900 kg lasteevne og plass til en stor ATV.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag tackar för förslagen och informationen och kommer nu hålla ögonen extra öppna på dessa modeller .

Att köpa en helt ny kommer jag inte göra då dom rasar för mycket i pris inbillar jag mej samt blir det lite för dyrt om man sen skall ha den utrustningen som vi vill ha .

Toppen