• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Finns den här bilen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 53700

Guest
Hej,
Vi är på jakt efter en plåtis, alternativt kompakt halvintegrerad, bil under 6 meter.
Problemet är att vi inte hittar en bil med för oss den mest självklara layouten för 2 vuxna + 1-2 ungar.
Optimalt vore plåtis , precis under 6m, med nedfällbar taksäng fram & enkelsäng/våningsäng bak.
Det finns ju varianter (typ Pössl 2win vario) men dessa har dubbelsäng bak som stjäl plats från toalett & kök.
Rätt nära är Pössl Vario 545, rätt sänglayout men tyvärr kortare bil som gör att toalett/dusch-lösning blir väl mycket kompromiss.
Som helintegrerat finns ju Hymer B 504 med rätt längd & inredning, men vill helst hitta en smalare plåtis.
Känns som detta borde vara en uppenbar layout för lilla barnfamiljen.

Nån som har några förslag?
Årsmodell & pris är av mindre betydelse.

Tack på förhand

F

F.d. 53700

Guest
Sv: Finns den här bilen?

Tack Ulf :)
CS hade jag missat helt.
Precis vad jag sökte!

Konstigt att det inte är en populärare layout bland tillverkarna.
Även Hymer verkar ha slutat tillverka korta helintegrerade med taksäng + enkelsäng.

F

F.d. 53700

Guest

Hej igen,
Om man bortser från tidigare krav.
Finns det nån bil med soffa/dubbelsits bredvid förarsätet?
Skulle absolut kunna kompromissa bort genomgången mot att kunna sitta hela familjen fram.

F

F.d. 50080

Guest

Tack Ulf :)
CS hade jag missat helt.
Precis vad jag sökte!

.

Vi besökte dem i våras och blev mycket väl emottagna. Säljaren Laura pratar perfekt engelska och orden ingen av oss kunde resonerade vi oss fram till. Bilen går att få både med övervåningssäng och enkelsäng där bak. :)

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Vår förra bil var en Knobloch (Reisemobilbau Knobloch - Wohnmobilausbau von Kastenwagen nach Kundenwunsch), närmast av modellen Heyerdahl, byggd på en 5,9 m lång MB Sprinter med inkopplingsbar 4WD, lågväxlar och diffspärrar.

Bilen uppvisade ett utomordentligt hantverk i detaljerna och företaget är vad jag märkt vid mina kontakter flexibelt och lyhört och bygger efter individuella önskemål.

Men om man, som vi, har för vana att bo i bilen även vid sträng norrländsk vinterkyla så blir isoleringen lite för tunn i en plåtis, även om det till nöds fungerade sedan vi lät bygga en isolerad mellanvägg och dito dörr mellan förarhus och bodel.

Här en bild på bilen:
IMG_3302 (Large).jpg

aake

Senast ändrad:

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Hej igen,
Om man bortser från tidigare krav.
Finns det nån bil med soffa/dubbelsits bredvid förarsätet?
Skulle absolut kunna kompromissa bort genomgången mot att kunna sitta hela familjen fram.

Vill minnas att det finns åldersgräns för barn i framsätet utomlands ??
Barnen vill ju sitta bak med Playstation, TV osv så jag läste inte på så noga, men jag vet att jag läste om det.

Peter :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen