• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Finnlines till Tyskland

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025
Hej!

Har just bokat en resa till Tyskland med Finnlines och vill gärna tipsa alla om att de under utreseturen 10.00 under september har 25% rabatt. Skall man inte vara ute så länge och åker hem under september så är det 50% rabatt på hemresan.
Vi skall vara ute lite längre så vi bokade bara utresan och betalar 712 kr för bil under 8 meter. Sedan tillkommer 100 kronor per meter - 25 respektive 50% rabatt.

Kjell Thornbratt

HasseRoth

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
3840
Medlemskap
2024
Sv: Finnlines till Tyskland

Hej,

Vi åker alltid med denna färja, allt är lite enklare än på de dyrare TT line färjorna, men vi upplever att det är lite mer personligt ombord.

Jag rekommenderar starkt denna linje. Vi åker alltid nattur det blir lite dyrare, men man sover bort en del av den tråkiga transportsträckan

Hasse

F

F.d. 53498

Guest

Vi har bokat och åker den 29/8 från Malmö och hemresa i november. Med 10 färjan åt båda hållen, 8 meter husbil och daghytt och 2 hundar blev priset T/R 3442 kr 50 öre. Det tycker vi är ett bra pris, och det är skönt att sova på dagen också.

Bosse

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021

Vi har bokat Stena Varberg Grenå ut den 7/9 och hem i november med flexibiljett, bil som är 8,35 m+ 2 personer 1513 kr med CC rabatt.

/Bosse

Kjell Anders

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025

Hej,

Vi åker alltid med denna färja, allt är lite enklare än på de dyrare TT line färjorna, men vi upplever att det är lite mer personligt ombord.

Jag rekommenderar starkt denna linje. Vi åker alltid nattur det blir lite dyrare, men man sover bort en del av den tråkiga transportsträckan

Hasse

Allå Hasse och alla andra vänner!

Brukade för några år sen åka med Nordö-Link som idag är Finnlines. Då fick man stå på övre däck med husbilen och använda den som hytt eller till vad man ville, kunde laga käk och vila efter behov. Detta gällde på dagsturerna.

Min fråga är, hur är det idag? Var ju väldigt bekvämt kunna bo i bilen eftersom överfarten tar ca 9 timmar.

De sista åren har vi åkt med TT för Nordö-Link höjde priset kraftigt beroende på att mat och hytt inkluderades i alla biljetter. Men förstår nu att detta är borttaget och man behöver bara betala för överfarten.

Vänligen...Kjell

F

F.d. 24435

Guest

Åker natt turen den 27 aug, Malmö-Travemunde med Nordölink. Betalar 1730:- för bil 6 meter + 1 meter (utskjutande cyklar), hytt + frukost buffe' 2 personer.
Helt OK pris...bokar hemresan på plats i Trave då vi inte vet när vi skall hem.

HasseRoth

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
3840
Medlemskap
2024

Hej Kjell,

Som sagt vi åker alltid med denna färja, och sist betalda vi för T/R med hytt (Nattur)3400.-
Vår bil är knappt 8 meter lång. Idag får man inte vistas på däck under överfarten, och således är det inte möjligt att vistas i husbilen.
Jag har jämfört med olika rederier, och Finnlines är absolut billigast. även dagturerna är billigare än TT line. Jämför man med alternaivet över bron och Rödby-Puttgarden är priset ungefär jämförbart, men då slipper man den tråkiga vägen genom Danmark och spar sisådär 60 liter Diesel.

Hasse

F

F.d. 29925

Guest

Åker på måndag den 23 kl.16.oo och återresa den 1 sept. 10.00. Pris1178:- för en 8 meters bil. (Skrattar hela vägen till banken:twitcy:)

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Hej!

Har just bokat en resa till Tyskland med Finnlines och vill gärna tipsa alla om att de under utreseturen 10.00 under sept ember har 25% rabatt. Skall man inte vara ute så länge och åker hem under september så är det 50% rabatt på hemresan.
Vi skall vara ute lite längre så vi bokade bara utresan och betalar 712 kr för bil under 8 meter. Sedan tillkommer 100 kronor per meter - 25 respektive 50% rabatt.

Kjell Thornbratt

Håller verkligen med er om att det är en billig och mycket trevlig resa men Finnline.
Vi åkte från Malmö den 30/7 och tillbaka den 17/8.
Vi betalade 1182 kr t o r. Dagtur. Vi tillbringade en stor del av resan i bubbelpolen och och relaxavd. Personalen ombord är otroligt serviceinriktade. Jag tror ingen överfart till Tyskland kan slå detta pris.
Vi rekommenderar verkligen det rederiet.:yes:

JOE

Toppen