• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Finland runt

F

F.d. 18368

Guest
Vi har varit ute i 2 veckor och kört Finland runt. Några reflextioner: vi låg inte en enda natt på camping, det finns mycket skog i Finland, det finns ett underbart insjösystem med varmt badvatten och fantasktiska vyer, huvudvägarna var i bra skick, ABC-mackarna (de flesta, inte alla) hade möjlighet till toatömning, färskvatten tankade vi vid mackarna ( vi har en trädgårdskanna som vi fyller med) , vi klarade oss bra på svenska och engelska, Aldrig några sura miner då vi parkerade vid en strand eller vattendrag för övernattning, underbart söta jordgubbar till billigt pris. Vi tog i stora drag vägen Åbo, Ekenäs, Hyvinge, Riihimäki, Lahtis, Willmanstrand, Imatra, Nyslott, Joensu, Kuopio, Vasa, Karleby, Jakobstad, Kokkola, Uleåborg, Kuusamo, Kaajana, Jakobstad, Vasa, Åbo och sedan hem till Åland. En mycket positiv resa.

Sommarhälsningar från Wikstrom

F

F.d. 55347

Guest
Sv: Finland runt

Kjell! Jag tänker också göra en rundresa slom kommer ungefär att gå Åbo. Perniö, Esbo Helsingfors, Rihimäki, Jyväskylä, Tampere, ULvila, Pori, Nystad och Åbo. Jag har släkt och forskar efter densamma. Dock är min mors sida ännu dåligt utforskad så där har jag lite arbete kvar. Klart intressant med ABC-mackarna och uppehållen utanför campingplatserna. Vi gjorde ungefär samma resa som ovan förra året och men då åkte vi över Åland vilket var mycket tjusigt. Nu blir det nog direkt Stockholm-Åbo.

F

F.d. 18368

Guest
Sv: Finland runt

Överresan från Åland till Åbo gjorde vi med Viking Line men på återresan tog vi Landskapets färja Gudingen från Galtby på Korpo som går till Långnäs på Åland. Den går via Kökar, Sottunga och Överö på Föglö där vi körde iland. Då Gudingen har delvis öppet bildäck går det bra att vistas i husbilen under resan. Det kändes verklige lyxigt då vi tyckte att vi hade en lyxhytt ombord med sjöutsikt.

Mvh Wikstrom

Toppen