• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fina vägar, men inte optimala med husbil :)

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Fina vägar, men inte optimala med husbil :)

Jag har kört på den som är på sjunde plats, vägen mellan Chile och Argentina över Anderna. Den var häftig...:cool:

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Har kört Col du Galibier i Frankrike...ingår ibland i Tour de France.
Fattar inte att de cyklar uppför där. Har också kört Col de Tende mellan Italien och Frankrike... båda passen med 4x4 Honda. Col du Galibier går att åka husbil på men Col de Tende är inget för de som har höjdskräck.
Trollstigen kan man äta till frukost i jämförelse.;)

F

F.d. 29925

Guest

Mest spektakulära jag har åkt i Norge är nog Aursjövägen, nog en liten överdrift att kalla den väg, men spektakulärt. Såg tyvärr inte mycket av själva naturen men hade fullt upp med att följa "vägen". :)

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Mest spektakulära jag har åkt i Norge är nog Aursjövägen, nog en liten överdrift att kalla den väg, men spektakulärt. Såg tyvärr inte mycket av själva naturen men hade fullt upp med att följa "vägen". :)

Vad åkte du? Hur höga är tunnlarna?
bosse b

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Aursjövägen vid Sunndalsøra har jag kört med personbil, mycket sevärd men tunneln är i trängsta laget för en husbil.

100722-3b33.jpg

F

F.d. 29925

Guest

Vad åkte du? Hur höga är tunnlarna?
bosse b

Använde min Frankia (se Avartar) längd 8,20 höjd 3,40.
Hur som helst så tog det betydligt längre tid än vad jag trodde när jag kollade på kartan. Att jag fick skyffla snör som hade rasat ner på vägen i slutet på turen förlängde nog färden med en halvtimma c:a.

Toppen