• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Filmtipset

F

F.d. 5322

Guest
Skulle vara kul med lite tips på filmer så här i vintermörkret.

För min egen del älskar jag Western-filmer, om de är välgjorda. En film där man pangar på med en Colt .44 utan den minsta rekyl eller för mesig knall, ger mig inget.

Vill gärna tipsa om The Long Riders (De laglösa).
Den handlar om James-Yunger ligan och deras tåg- och bankrån. Filmen tycker jag är välgjord och mycket bra och naturtrogna effekter, trots att den är relativt gammal; 1980.
Man har försökt visa Bröderna James (Jesse och Frank) och deras gängmedlemmar som de var, utan att ge dem kult-status. (Enligt mig så är de det ändå!)
Man får följa med gänget under deras försök att komma undan Pinkertons detektiver.
Klart sevärd om man är intresserad av genren! En av de bästa Westernfilmer jag sett.

Intressant är att man har använt riktiga bröder i rollerna.

Nicholas & Christopher Guest
David, Robert & Keith Carradine
Dennis & Randy Quaid
James & Stacy Keach

the-long-riders-1980.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Toppen