• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Filmer från Nordkap med "omnejd"

Inge Johnsson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2025
Sv: Filmer från Nordkap med "omnejd"

Många fina bilder! Tack för titten.

Vi åker till Norge på Fredag, hoppas också på lite bra bilder från Norges fina natur

gunnar20

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
760
Medlemskap
2025

hej
Sitter dom sista 5 milen hem i husbilen efter 3 veckor i nordnorge- Nordkapp, Andoya och en massa mer - fantastiskt. Ser bilderna och tänker - nä vi vänder mot Norge igen! Härligt!

K

Kimobo

Guest

Tack för de fina bilderan. Vi åker upp på fredag via Enare till Kirkenes, Tana, Lakselv, Hammerfest, Alta, och sen ner mot Haparanda och vidare hem till Vörå i Finland.
Kerstin o Leif

F

F.d. 9232

Guest

hej
Sitter dom sista 5 milen hem i husbilen efter 3 veckor i nordnorge- Nordkapp, Andoya och en massa mer - fantastiskt. Ser bilderna och tänker - nä vi vänder mot Norge igen! Härligt!
Tänkte och kände likadant när jag totade ihop filmerna :)

F

F.d. 9232

Guest

Tack för de fina bilderan. Vi åker upp på fredag via Enare till Kirkenes, Tana, Lakselv, Hammerfest, Alta, och sen ner mot Haparanda och vidare hem till Vörå i Finland.
Kerstin o Leif
Om ni inte har höjdskräck eller för stor husbil, så missa inte väg nr 98 när ni åker från Kirkenes till Nordkap. Vägen är liten och otäckt smal och brant, men vilka sagolika vyer! Dessutom föredrar de flesta Europavägarna så den är rätt lugn att åka. Hoppas på att tillbringa en vecka just längs väg 98 nästa sommar, bara för att fotografera.

F

F.d. 53012

Guest

Vi åkte till Andernes första gången 1988 med husbil sen har vi varit där 3 gånger till på valsafari. Häftigt ställe....

F

F.d. 9232

Guest

Vi åkte till Andernes första gången 1988 med husbil sen har vi varit där 3 gånger till på valsafari. Häftigt ställe....
Har aldrig varit på valsafari, men under förra veckan såg vi något ändå av en slump. Problemet är att vi inte vet VAD vi såg. Tre personer: jag, min dotter och hennes pojkvän, såg något som påminde om två svarta (mörka) delfiner som lekte i vågorna inne en fjord. De var långt ut från land och jag lyckades förstås inte få med dem på bild... Den ena hoppade såg man såg större delen av den över ytan.
Vad kan det ha varit? De såg för små ut för att vara späckhuggare. Hade mer storleken av delfiner.

F

F.d. 9232

Guest

Jag skulle tro att det är tumlare som du har sett.
Kan det vara möjligt? Måste vara otroliga odds att råka få se två tumlare från en rastplats.
Måste erkänna att jag känner mig lite som någon som sett ett UFO :rolleyes: Här åker man hundratals mil med en bil med tre personer i, alla har kamera med sig och ingen av oss lyckas fånga dem på bild. Låter nästan som en typisk UFO-iakttagelse.

F

F.d. 25022

Guest

Toppenfina bilder. Det påminner om när vi var där och Lofoten 2006:twitcy::wub: POANI

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Kan det vara möjligt? Måste vara otroliga odds att råka få se två tumlare från en rastplats.

Jag tror också på tumlare, de var vanliga i de bohuslänska fjordarna för några år sedan när de jagade makrill som i sin tur jagade småsill. Jag har däremot sett späckhuggare vid ön Runde söder om Ålesund men de är ju svartvita och större.

PS! Kanske Inge har bilder på både tumlare och späckhuggare?

Senast ändrad:
Toppen