• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inredning Fikse plast innerdel førerdør

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
292
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Jeg var uheldig og klarte å lage hull i plast innerdelen på førerdøra nå på søndag. Da jeg kom hjem fra helgeturen og hadde parkert på gårdsplassen skulle jeg sjekke at døra var skikkelig lukket, men i stedet for å bruke håndtaket tok jeg bare tak i plastkanten rett under vinduet (sporet til blendingsgardinen), med det resultat at jeg kjørte fingrene rett gjennom plasten! Den tålte tydeligvis ingenting, og var nok sprø av elde og sollys.

20220502001-w900.jpg


20220502002-w900.jpg


20220502003-w900.jpg


Hele innerdelen av døra er støpt i ett stykke, og pris på ny innerdel er opp mot 10000,-, så det blir litt for voldsomt på en 18 år gammel bil syns jeg. Lurer derfor på om det er noen som har tips til hvordan jeg kan fikse dette selv? Ser for meg glassfibertape og litt sparkling, men det er kanskje andre og bedre måter? Rent kosmetisk vil det uansett ikke bli 100%, og det er OK for meg.
 
Toppen