Sv: Fiat "sållet" 2007 läckage
Läste igår ett mail som brorsan fått från sin leverantör av deras husbil, han har påtalat problemet med att det rinner in vatten i motorutrymmet så leverantören skickade i sin tur ett mail till Svenska Fiat och fick detta svar: (obs inte ordagrant återgivet!)
Det är ingen fara med vatten i motorutrymmet, enligt dom så ska motorn tåla detta och även om det finns rost angrepp på vissa motordelar så ska det inte vara något problem!
Vill man dock slippa att se dessa rostangrepp och i viss mån skydda sin motor så finns det en plastkåpa som återfinns på den tidigare 2.3:an som ska passa direkt på den nya 2.3:an.
Men det verkar inte som dom är villiga att sätta dit denna plast kåpa som någon slags garanti åtgärd, dock påpekar dom att kåpan kostar runt 1500 kr som reservdel!
Man är tydligen väl informerad om problemet då det från Husbilsklubbens sida tydligen kommit en hel del påpekanden!
Sedan har jag för mig att någon på detta forum fick vatten in i generatorn och att detta renderade i att den frös eller något liknande, tror inte att en plast kåpa hade förhindrat att detta hände!
Alltså kommer det en hel del svammel från Fiats sida men man får väll hoppas på att dom håller på att se över problemet och att dom erkänner sin dåliga konstruktion och snarast åtgärdar detta.
Själv har jag en 2.3:a med ovan nämnda plast kåpa! Får väll sätta hänglås på motorhuven!!!!!!!!
Hoppsan TinaoTony, ursäkta!
Såg inte att ni anmält er som intresserade till Husbilsklubben!
Välkomna och hoppas att ni får mer hjälp här på Forumet.
Men ni låter bli min plastkåpa!