Oljebyte
Alla ni som har Fiat som bas i era bilar och kommer till Gotland skall akta er för den auktoriserade Fiatverkstaden Österby Bil Och Maskin i Visby. De är riktiga tjurskallar som ogärna gör som kunden vill. Min erfarenhet baseras på 12 års erfarenhet. Det började med att jag ville att de skulle bygga om bränslesystemet i min första husbil 2004 så att jag skulle kunna använda bränslet RME. En Skodadiesel i familjen gick bra på detta bränsle. Enligt ÖBM var detta omöjligt när det gällde Fiat, jag körde ändå på bränslet som fungerade alldeles utmärkt.
Effektbox var helt omöjligt enligt ÖBM, jag hade tre bilar i rad som gick perfekt med detta tillbehör.
Det som nu fått bägaren att rinna över för min del är att för att vara lojal och trygg så lät jag dem göra senaste bilens första service nästan 1000 mil för tidigt så att vi skulle slippa att göra den utomlands. Eftersom jag använder den gamla oljan till nyttigheter för egen del så bytte jag olja och filter själv före service och meddelade dem detta vid servicetillfället. Nu när antalet kilometer för service passerats börjar lampan för oljebyte att blinka och bilens dator hotar att sänka motorvarvet till 1500 förstår jag att de inte har programmerat datorn för utfört oljebyte – detta förmodligen i ren hämnd för att jag inte köpt olja och filter av dem. Eventuellt snack om verkstadsansvar köper jag inte, verkstäder brukar aldrig ikläda sig något ansvar och de visste att jag hade utfört arbetena. De måste begripa att man riskerar inte en bil för nästan 700 000:- för ett simpelt oljebyte.
Nu blir framtiden sådan för egen del att det blir en annan Visbyverkstad som får utföra arbetena om jag inte gör dem redan innan hemkomst. Någon enstaka gång har Miloverkstaden i Visby gjort perfekta arbete åt mig. Dessutom utan att tjafsa om det jag efter eget huvud har beställt.
Hälsningar
Jan
Alla ni som har Fiat som bas i era bilar och kommer till Gotland skall akta er för den auktoriserade Fiatverkstaden Österby Bil Och Maskin i Visby. De är riktiga tjurskallar som ogärna gör som kunden vill. Min erfarenhet baseras på 12 års erfarenhet. Det började med att jag ville att de skulle bygga om bränslesystemet i min första husbil 2004 så att jag skulle kunna använda bränslet RME. En Skodadiesel i familjen gick bra på detta bränsle. Enligt ÖBM var detta omöjligt när det gällde Fiat, jag körde ändå på bränslet som fungerade alldeles utmärkt.
Effektbox var helt omöjligt enligt ÖBM, jag hade tre bilar i rad som gick perfekt med detta tillbehör.
Det som nu fått bägaren att rinna över för min del är att för att vara lojal och trygg så lät jag dem göra senaste bilens första service nästan 1000 mil för tidigt så att vi skulle slippa att göra den utomlands. Eftersom jag använder den gamla oljan till nyttigheter för egen del så bytte jag olja och filter själv före service och meddelade dem detta vid servicetillfället. Nu när antalet kilometer för service passerats börjar lampan för oljebyte att blinka och bilens dator hotar att sänka motorvarvet till 1500 förstår jag att de inte har programmerat datorn för utfört oljebyte – detta förmodligen i ren hämnd för att jag inte köpt olja och filter av dem. Eventuellt snack om verkstadsansvar köper jag inte, verkstäder brukar aldrig ikläda sig något ansvar och de visste att jag hade utfört arbetena. De måste begripa att man riskerar inte en bil för nästan 700 000:- för ett simpelt oljebyte.
Nu blir framtiden sådan för egen del att det blir en annan Visbyverkstad som får utföra arbetena om jag inte gör dem redan innan hemkomst. Någon enstaka gång har Miloverkstaden i Visby gjort perfekta arbete åt mig. Dessutom utan att tjafsa om det jag efter eget huvud har beställt.
Hälsningar
Jan