Sv: Fiat lackskadereglering ett skämt.
Priset 2000 Kr är ett mycket bra pris, jag utgår från att lackaren endast kommer att göra en bättring vid skadestället och polera bort lackskarvarna, det brukar fungera.
Om din lackare kommer att lackera hela dörren så handlar det antingen om välgörenhet eller så har han räknat fel, personligen hade jag inte tvekat att ta i hand på det.
8300 Kr för att lacka en dörr, dyrt? Ja/nej, det beror på flera faktorer.
Kollade lite för skojs skull då jag har möjligheter till det och konstaterar att det kostar ca 4700Kr att lacka en framdörr fortfarande monterad på bilen för en Ducato av årsmodell 2010.
Brukligt i det här fallen är ofta att man tar bort dörren och lackar den löst, det tillkommer på priset: 5300Kr
Clipsen till listen går sönder, finns ej att köpa lösa, pris med ny list: 6100Kr
Skyddsplasten innanför dörrpanelen är enklast att ersätta med en ny och bör verkligen finnas där då den kan påverka airbagens tryckmotstånd: 6250
Lilla trekantsrutan sitter limmad, för bästa kvalité ska den tas bort och sättas dit igen efter lack: 7150Kr
Det kanske inte bara räcker med att slipa ner och lackera, en plåtslagare kanske bör se över skadan innan lack för att säkerställa att skadan blir reparerad på ett bra sätt och gör vad som går att göra för att förhindra att den uppstår igen, lägg på en timme till: ca 8000Kr
Med variationer i timpenning så är inte 8300 en helt orimlig siffra om man går "All in" när man räknar på det, knappast är det här vad en konsument är intresserad av när han ska betala själv, men om det ska gå på garanti så är det så här det kan se ut i verkligheten, för vi vill väl att jobbet ska göras på ett bra sätt?
mvh jocke