• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fiat fendt

F

F.d. 14938

Guest
hej bror , sänder bilder på husbilen hoppas du kan se vad som behöver göras , per
 

Bilagor

  • DSC02850.JPG
    DSC02850.JPG
    2,7 MB · Visningar: 12
  • DSC02851.JPG
    DSC02851.JPG
    2,5 MB · Visningar: 16
  • DSC02856.JPG
    DSC02856.JPG
    2,6 MB · Visningar: 13
  • DSC02857.JPG
    DSC02857.JPG
    2,7 MB · Visningar: 14

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: fiat fendt

Hej,
ja här finns lite jobb. Vad jag kan se av bilderna så behöver du isolering med slutna celler och plywood runt 4 mm samt lim. Svårt att använda polyuretanlim då detta lim kräver press i någon form. Lägg plywoodskarven på en regel och finns ingen regel så gör en och limma fast mot plåten där sedan befintlig plywood och den nya får dela plats. Isolera och limma allt på plats.
Har du lossat ytterplåten? om inte så gör det ej om du inte behöver, utan försök att laga inifrån. Kolla bara noga att det inte finns skador på plåten, det kan ofta bli det av fukt och ser ut som en massa små hål. Finns det sådana skador så måste delar av plåten bytas.
Tror inte att detta är så farligt och blir perfekt när det är klart.
Fråga mera om du behöver.
Lycka till
Hälsningar Bror
 
F

F.d. 14938

Guest
Sv: fiat fendt

tack bror ,, ska försöka ta tag i det här snart har inte hämtat bilen än . är en -91 som gott 11500mil disel , fick den till vrak pris ,,, 15000;.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: fiat fendt

Det kan man kalla vrakpris. Då kan du ju lägga ner en massa tid och pengar utan att riskera något.
Roligt att följa detta
Hälsn. Bror
 
F

F.d. 14938

Guest
Sv: fiat fendt

Limmar man cellplasten på plåten ? Ser ut som att det varit en tunn skiva mot den tidigare , förslag på lim ?
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: fiat fendt

Jag skulle limma cellplasten mot både plåt och plywood. Återkommer med namn på ett bra lim, har glömt bort namnet och måste söka i min "fortsatt renovering" här på forumet. Har du kollat denna? Då ser du hur jag gjort.
Åker till England i morgon och över helgen
Hälsningar. Bror
 
Toppen