• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motor Fiat Ducato motortemp

Rauti

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
43088
Medlemskap
2025
Hej alla och välkomna till mitt problem!

Mätaren som ska visa motortempen inne i kupén fungerar inte på husbilen vi har köpt.

Vi har ägt den i en vecka så har ruggigt dålig koll på hur allt fungerar men jag är inte ohändig så med lite hjälp och tips av er kanske jag kan lösa problemet.

Bilen är en citroen c25 1989 med en eftermonterad fiat turbodiesel, årtal okänt men nyare iaf.

Hittade två givare, på vänster sida av motorn ( sedd framifrån), en svart och en röd, precis intill kåpan till kamremmen och ingen av dom hade någon sladd kopplad.

Har bara hittat en lös kabel men den tror jag efter mätning att den tillhör varningslampan för kylvätsketemperatur.
Fattas det en kabel?

Är det någon här som har en liknande motor som kan vara till hjälp?

Vilken givare är vilken och vart ska isf kabeln till tempvisaren komma från?

Tack på förhand /Daniel

Bilagor

• IMG_4946.jpeg
    6,7 MB · Visningar: 34
  • IMG_4943.jpeg
    3,3 MB · Visningar: 28
  • IMG_4949.jpeg
    IMG_4949.jpeg
    737,6 KB · Visningar: 59
  • IMG_4929.jpeg
    IMG_4929.jpeg
    1,6 MB · Visningar: 59
  • IMG_4928.jpeg
    IMG_4928.jpeg
    834,5 KB · Visningar: 59
Senast ändrad:

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej alla och välkomna till mitt problem!

Mätaren som ska visa motortempen inne i kupén fungerar inte på husbilen vi har köpt.

Vi har ägt den i en vecka så har ruggigt dålig koll på hur allt fungerar men jag är inte ohändig så med lite hjälp och tips av er kanske jag kan lösa problemet.

Bilen är en citroen c25 1989 med en eftermonterad fiat turbodiesel, årtal okänt men nyare iaf.

Hittade två givare, på vänster sida av motorn ( sedd framifrån), en svart och en röd, precis intill kåpan till kamremmen och ingen av dom hade någon sladd kopplad.

Har bara hittat en lös kabel men den tror jag efter mätning att den tillhör varningslampan för kylvätsketemperatur.
Fattas det en kabel?

Är det någon här som har en liknande motor som kan vara till hjälp?

Vilken givare är vilken och vart ska isf kabeln till tempvisaren komma från?

Ps. Kan man lägga in bilder här?

Lättare än att försöka förklara allt i ord.

Tack på förhand /Daniel
Bilder går att lägga in om du blir medlem för en billig 100 lapp.

Toppen