• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat Ducato Fendt 560 -90

F

F.d. 55044

Guest
Hej har en fråga ang hur gråvattentanken funkar att tömma. Har nyligen köpt bilen och när jag spolar vatten i vasken så går det ner i tanken o rinner ut i ett skvallerrör eller vad det är i överkant av tanken under bilen. Ser att det finns ett stort lock mitt på tanken undertill, men är det meningen att man ska tömma den därifrån? Känns som man kommer få allt över sig då mvh vilsen själ
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Känner inte till Fendt specifikt men det bör vara ett rör som sticker ut under bilen, och är omkring 40 mm. i närheten av gråvattentanken. På det röret skall det finnas en kran av något slag som man öppnar vid tömning.
 
F

F.d. 55044

Guest
Hej ser ett rör omkring 40mm som går in i överkant på tanken. O där rinner det ut nu när tanken är full
men ser inget i underkant? Får kolla igen annars är det jag som inte förstår funktionen kanske? Men känns inte som det går att tömma från orankat om man inte har ngn slags pump.
 
Toppen