• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat Ducato 23, Uconnect 7, backkamera

mrob

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Ale
HBK-Nr
39683
Medlemskap
2024
Någon som vet hur man fixar så backkameran visas i Uconnect 7 systemet?
Tar gärna emot tips på en bra backkamera med vidvinkel också.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.326
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Någon som vet hur man fixar så backkameran visas i Uconnect 7 systemet?
Tar gärna emot tips på en bra backkamera med vidvinkel också.

Troligen inget svar på din fråga, men jag kopplade in både bak- och fram-kamera 2010 i min Uconnect från 2008 (Chrysler 300C) köpte ett interface på ebay usa som jag anslöt kameror till och sen i Uconnect, fick många nya funktioner som inspelning till Uconnect's inbyggda hårddisk samt att fram-kamera startade automatiskt på drive och slocknade vid 16km/h, filmvisning under färd m.m.

Det borde finnas nyare vidareutvecklade sådana tillbehör till dagens Uconnect.

Typ ett sådant här
 

HW61

HBK Medlem
Inlägg
233
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2024
Googla Fiat Ducato uconnect 7 Rückfahrkamera nachrüsten. Dom är duktiga i Tyskland på sånt.
Ett exempel:


eller om det är denna:


För 10 år sedan konverterade jag en standardradio i en Audi A4 till ett navigationssystem med en tysk konverteringsbox. Förmodligen liknande. Du behöver en videobox för att hantera kamerasignalen som måste emellan.
 
Senast ändrad:

mrob

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Ale
HBK-Nr
39683
Medlemskap
2024
Googla Fiat Ducato uconnect 7 Rückfahrkamera nachrüsten. Dom är duktiga i Tyskland på sånt.
Ett exempel:


eller om det är denna:


För 10 år sedan konverterade jag en standardradio i en Audi A4 till ett navigationssystem med en tysk konverteringsbox. Förmodligen liknande. Du behöver en videobox för att hantera kamerasignalen som måste emellan.
Den har jag letat efter, tack!
 

mrob

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Ale
HBK-Nr
39683
Medlemskap
2024
Googla Fiat Ducato uconnect 7 Rückfahrkamera nachrüsten. Dom är duktiga i Tyskland på sånt.
Ett exempel:


eller om det är denna:


För 10 år sedan konverterade jag en standardradio i en Audi A4 till ett navigationssystem med en tysk konverteringsbox. Förmodligen liknande. Du behöver en videobox för att hantera kamerasignalen som måste emellan.
Tackar!
Den har jag letat efter, tack!

Googla Fiat Ducato uconnect 7 Rückfahrkamera nachrüsten. Dom är duktiga i Tyskland på sånt.
Ett exempel:


eller om det är denna:


För 10 år sedan konverterade jag en standardradio i en Audi A4 till ett navigationssystem med en tysk konverteringsbox. Förmodligen liknande. Du behöver en videobox för att hantera kamerasignalen som måste emellan.
Tack!
 
Toppen