• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat Ducato 2015 jämfört med 2014?

ThePirate

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
13374
Medlemskap
2024
Hej!

Ni som köpt en bil med den "nya hytten", dvs 2015 modellen;

Vad skiljer mer än front, instrumentbräda o mugghållaren? Tillverkaren pratar om bättre chassi(framvagn) och köregenskaper, men märker ni någon skillnad :confused:?

Tacksam för input, funderar på om det är "lönt" med nybil eller om man ska leta efter begagnat o välutrustat :D

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Fiat Ducato 2015 jämfört med 2014?

begagnad då missar du garantin ,men du sparar säkert in 200tusen,det räcker till mycke reperation om du skulle ha otur, med lite tur kan du hitta en bil som måste säljas , tex på gr av sjukdom, skilsmässa,eller att nån behöver få loss kontanter , då kan du få ner priset kraftigt, kolla på blocket,, hälsningar Lasse

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025
Sv: Fiat Ducato 2015 jämfört med 2014?

Har kanske inte så mycket att bidra med eftersom vår nya -15 levereras först i januari MEN vi har provkört några FIAT-bilar av modell -15 och mycket subjektivt vill jag påstå att jag
- håller med om förbättrad framvagn
- gillar den mer direkta styr-känslan i modell -15
- tycker efter relativt korta turer att stolarna är ett rejält snäpp bättre ( i alla fall i Knaus BoxStar -15)
- ganska OK med bra mugghållare plus "laddstation" i mittenkonsollen
Design o lull-lull i alla ära men det är nog ovanstående plus den på grund av skröplighet välbehövliga robotväxellådan som jag beställt som rättfärdiggör bytet!

Toppen