• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat Chausson Welcome 50 -01

Husisen

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Köping
HBK-Nr
38644
Medlemskap
2025
Hallå! Hej alla husbilsfantaster! Jag försöker hjälpa en vän som har köpt en Fiat Chausson Wel50 från -01. Den köpte han av en bekant med fuktskadad bakdel , inredningen helt urplockad bak. Finns det någon som har en sån husbil eller känner någon? Vore tacksam för bilder och kontakt med någon som har en. Får att lättare montera och laga bakdelen. Tack på förhand. Husisen.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.590
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, man kan aldrig vara säker på att alla är helt lika inuti (och de är ju inte så vanliga) men de här verkar vara av samma modell med toalett, sittgrupp och bord eller med nattvariant, toalett och säng ??

Chausson.JPG
Två länkar till flera bilder på inredningen och samma modell, en -03 och en -04.... Det finns ett tiotal bilder på inredningen i varje annons.


Hoppas det stämmer med den nerplockade inredningen på -01'an.
Ps. kopiera i så fall några bilder från annonserna för de försvinner om bilarna säljes.

M.v.h. JANKRO.
 

Husisen

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Köping
HBK-Nr
38644
Medlemskap
2025
Hej. Vet du något om Fiat Ducato 2,8jtd motorer? Jag lämnade in våran Dethleffs 6501 -05 för att byta termostat och drivremmar så har dom inte bytt termostat,dom fick inte loss inte skruven på termostathuset. Dom vågade inte ta i för hårt med risk för att dra av något . Vet du något bra tips? MvhTrond
 
Toppen