• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat Camper "Mina sidor"

ErikHus

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
25834
Medlemskap
2021
Idag loggade jag in på min sida hos Fiat (myCamper), det var helt tomt, tydligen har dom uppdatera sina system, vi köpte bilen ny 2017 och samtidigt skapade jag mitt konto, allt var borta men mitt login fungerade fortfarande.
märkligt att vi inte fått någon information om detta.
La till vår Fiat igen och uppdaterade mätarställningen, annars var det det väldigt tomt, endast att vi hade något som kallas "Sara Program Camper" som köptes den 2019-04-17, kom underfund med att det måste vara "Vägassistans Camper" som ingick i Fiat 2-års Service.
Efter lite pillande såg jag att man kunde skapa sin egen loggbok, rätt så krångligt, kan inte tänka mig att någon använder detta värdelösa verktyg......

Förra året stod det att bilen skulle återkallas, verkstaden bytte en rörklammer och det fick vi också ett pappers brev om från Fiat, fär väl vända mig till vår verkstad om det är något som skall göras, skall ju ändå byta olja och oljefilter hos dom.

/Erik
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Tyvärr fungerar inga av ovanstående när det gäller uppdateringar som behövs på bilen,min bil skall uppdateras enligt verkstaden ,men sökning på nätet ger inget.
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
På min inloggning står det att jag ska kontakta auktoriserad verkstad, men inte vad får nått. Så det blir i samband med servicen jag gör till våren
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
På min inloggning står det att jag ska kontakta auktoriserad verkstad, men inte vad får nått. Så det blir i samband med servicen jag gör till våren
Har du en Euro6 bil,då är det EGR ventilstyrning som skall uppdateras,FIAT har haft stora problem med EURO6 ,blir bättre med nya ADblue bilarna,men det hjälper inte vi som kör utan.
 
Senast ändrad:

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Har du en Euro6 bil,då är det EGR ventilstyrning som skall uppdateras,FIAT har haft stora problem med EURO6 blir bättre med nya ADblue bilarna

Ok den 1:a återkallelse var infästningen för intercoolern, så den bytte dom. Nästa är kontroll av en slangklämma. Och som du säger nu kontroll av EGR ventilstyrning
 
Toppen