• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat assistans

Delfin

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2025
Hej husbils vänner!

Behövde få tag i en Fiat verkstad på semestern, vi var för tillfället i Tyskland.
Vek ned solskyddet, där står tydligt och prydligt tel.numer till
just Fiat assistans. En italiensk röst klar gjorde på flera språk hur man ska gå till väga för att få information. I mitt fall var det engelska som gällde. Alltså ska jag slå 14, inget händer och rösten fortsätter på italienska. Gör om försöket exakt som hon säger. Men nej funkar inte, kanske ska man avsluta med fyrkant eller stjärna...........icke. Nu löste sig mitt problem ändå.
Min undran är om någon använt Fiat assistans och om det fungerat.
Det får bli Falck igen för oss, tycker det är värt 596:- och få prata med en svensk röst som i sin tur tar de kontaktar som behövs.

hälsningar Bill

Senast ändrad:

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025
Sv: Fiat assistans

AC,n pajade under vår resa i Tyskland och jag ringde Fiat assistans och av en hel massa språkval så valde jag svenska,men det resulterade att jag blev kopplad till en bärgningsfirma i Sverige som inte kunde hjälpa mig.
Kanske assistansen endast är för bärgning !
Nu hade jag också Fiats egen bok med service ställen i hela Europa så jag fann
en Fiat verkstad i närheten som kunde hjälpa mig.
Mvh Tom

Delfin

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2025

Hej Helena o tom!

Gjorde som ni, hittade också hjälpen i Fiats häfte med service ställen. Alternativet på svenska fick jag ej. Tänkte jag skulle testa numret i går innan jag skrev inlägget. Då var inte numret i bruk........

hälsningar Bill

Tompera

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
3014
Medlemskap
2026

Man måste ha tålamod, så småningom kommer valet för skandinaviska och då fick jag tala med en svensk. Fungerade förträffligt!

F

F.d. 2591

Guest

Hej på er.

Har vägassistans Falks. Vi fick ventilpaj, så luften försvann ganska så snabbt. Vi stog alldeles nedanför bron mot Getterön kl var 23.30.
vi kontaktade då Vägassistans, det kom en bil inom 30 min, men nu var det bara så att den killen som kom med sin bärgare var så kraftig ,att han knappast kom under min husbil till reserhjulet. Så jag fick kränga på mig en overall och bistå honom. Det fixade ju sig. Men ni som inte vill ha reservhjul med er, säger bara till er, TÄNK OM. Om jag inte haft reservhjulet med mig, så hade jag blivit bärgad till en däckverkstad , och fått stå där utanför och väntat tills på måndag då de öppnat, hur roligt är det på en skala till 10 ?

Nu fick vi bytt hjul och kunde förtsätta till Getterön.
Men jag ringde på måndagen till Vägassistans och frågade om det var meningen att jag skulle vara med och hjälpa han p.g.a. att han var för rund om magen, att jag skulle krypa under och lossa på muttrarna och dra ner hjulet. Han svarade då på Vägassistans , att nej verkligen inte du betalar ju för den tjänsten , möjligtvis lysa för honom eller likvärdigt. Så jag fick 200:- skickade till mig.

Delfin

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2025

Hej SiwStig!

Det blev ju änna lite komiskt, förmodligen inte så roligt just i stunden kan man förstå. Men vilket snyggt slut. Det får nog bli Falck igen.
Ps. har min reserv i h-bilens garage så eran runda hjälpare hade fixat det hela alldeles själv.

hälsningar Bill :yes::wub:

funas

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4202
Medlemskap
2025

Gjorde en provringning!
Det gäller att vara lugn och att ha tålamod.
VAL OCH KNAPPAR !
Efter några val så kom man till skandinavien och sen Sverige.
Signalerna gick fram!
Avslutade provet.

Toppen