• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiat Assistans

M

Matts Torebring

Guest
Till vår förra husbil tecknade vi Assistansförsäkring genom Falck. I somras körde vi, som vi trodde, utan en sådan försäkring. Nu skulle jag teckna till vår nya bil tänkte jag. Jag hittade först ingen för bilar över 4 250 kg. Sedan hittade jag Fiat Ducato Camper [Services - Roadside assistance] För säkerhets skull ringde jag upp och fick svaret att jag har Assistansförsäkring genom Fiat i två år. Sedan kan jag förlänga den. Konstigt att ingen har sagt något, inga klisterdekaler, ingen information i servicebok eller dylikt. Är det bara jag som är dåligt påläst eller dåligt informerad? Mvh Matts Torebring

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Fiat Assistans

Står på ditt garantibevis men på Italienska ibland, bra men har aldrig behövt användas. Kollade om min bil var föremål för kampanj för det hade någon sagt att deras 2008 var men inte vår så tydligen kan det variera beroende uttagsdatum underligt tycker jag. (vem kan man lita på) som det heter i låten.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29824

Guest

För ganska precis en månad sedan ställde jag samma fråga "Fiat vägassistans" det framstår mer och mer hur dåliga handlare och även leverantörer av chassien är på det här med information, eller så vill man hålla ned det medvetet för att det inte ska bli för kostsamt. Men det är fortfarande svagt av de företag som levererar ett nytt fordon att inte kunna informera om en sådan här rättighet.
Ulf

Sunom

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
6897
Medlemskap
2024

Fick info om den då vi hämtade ny bil för en vecka sedan,men som jag uppfattade det har den inte samma omfattning som den genom Folksam.Ingen hjälp vid punktering t.ex.

MVH Sune

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Till vår förra husbil tecknade vi Assistansförsäkring genom Falck. I somras körde vi, som vi trodde, utan en sådan försäkring. Nu skulle jag teckna till vår nya bil tänkte jag. Jag hittade först ingen för bilar över 4 250 kg. Sedan hittade jag Fiat Ducato Camper [Services - Roadside assistance] För säkerhets skull ringde jag upp och fick svaret att jag har Assistansförsäkring genom Fiat i två år. Sedan kan jag förlänga den. Konstigt att ingen har sagt något, inga klisterdekaler, ingen information i servicebok eller dylikt. Är det bara jag som är dåligt påläst eller dåligt informerad? Mvh Matts Torebring

Uppgift om FIATs assistans har funnits med i KABEs produktkatalog fr.o.m. 2010.
V-backen :wink:

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Sunom
Vid direktkontakt med hjälpnumret på FIAT assistans fick jag upplysningen att det även gäller för punka. Visserligen ifjol men har inte hört eller sett nåt annat i år.
Rulla lugnt.....

F

F.d. 50195

Guest

Jag fick information om Fiat assistans i den dokumentation som följde med min Sunlight som jag köpte i höstas av Tumbo.

Toppen