• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FIAT AC, kondensvatten på passagerplatsen

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
975
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Hejsan,

gäller min FIAT 2,8 2005: efter någon timmes körning med AC påkopplad börjar det droppa kondensvatten på framsätespassagerarens fötter. Det borde väl rimligen dräneras ut under bilen istället men kanske är det någon avrinning som blivit igentäppt. Någon som känner igen detta, eller vet var/hur man rensar den normala dräneringsvägen (som jag hoppas existerar) ?

mvh
Mats
 

PudelRäser

HBK Medlem
Inlägg
377
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025
Sv: FIAT AC, kondensvatten på passagerplatsen

Precis som du är inne på så är det nog dräneringsslangen som stockat eller lossnat vid aggregatet......

Har inte full koll på var dräneringen mynnar ut på fiat men ofta är det runt passagerarsidans hjulhus/torpedväg det ska finnas nån slang
 

MiniGordini

FD HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28156
Medlemskap
2021
Jag bumpar upp denna 9 år!! gamla tråd..

Men jag har liknande problem som trådstartaren, dock i en 2001a Fiat Ducato 2,8.

Har krupit under bilen, men hittar inte den slangen (?) som bör finnas där för dränering.

Någon som vet hur det ser ut i en Ducato från 2001?
 
Toppen