Sv: Fiat 2006 Kabe TM
När det gäller årsmodellen på den skrotade bilen så vet jag ej detta.men dosan jag beskriver är en liten plastdosa där änden på strömmkabel sitter monterad på en liten rund skruv som bara är gängad i den nedre delen den övre delen är helt slätt och perfekt höjd för starthjälp och sitter även isolerad under locket väl skyddad när man inte har behov för den.Är alldeles övertygad om du åker till en bilskrot så får du tag på denna del,berätta bara att du inte når plusspolen så får du säkert rätt del.Jag satte min på plåtdelen bakom strålkasaren och skröv fasten där,men du kan naturligtvis sätta den där du vill,men tänk bara på längden så att kabel räcker till.Såg på din fina bild det är exakt som på min,första jag gjorde var att lossa minuspoolen sedan tog jag bort de två batteri hållarna,sedan lyfte jag försiktigt upp batteriet på plåtsargen bakom lyktan det gick förvånans värt lätt,sedan lossade jag skruven till plusspoolen och lyfte upp plattan som du hadde på bild,sedan så monterade jag den nya kabel på den första till vänster på den plattan som innhehåller flera kablar,tyckte att det blev bäst så i mitt fall.Nu efteråt så är jag glad att detta hände mej för jag har åkt omkring i en falsk trygghet att jag skulle klara mig med de grejor som jag har med mig,startkablar och starthjälp ett litet agregat som man kan ta hjälp utav i fall man inte kan låna ström av någon.Lycka till! Valle