• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

FFB Tabbert?

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Någon som vet historien kring märket FFB Tabbert husbilar?
Broshyrer att ladda ned?

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025
Sv: FFB Tabbert?

Hej FFB ägare.
Några brochyrer har jag inte, men lite info ändå.
Firman som ligger i36391 Sinntal-Mottagers Sandveg 1. Har byggt husbilar sen 1980 talet under olika ägare. Ingår nu i Knaus Tabbert group. Tabbert namnet kommer av inredningen som är från Tabbert, m.a.o. hög kvalite och snyggt träarbete.Sista tillverkade FFB är nog 1998.
Har i fjol beställt en frampanel över framhjulet som vart krossat på vår gård,
Tog någon månad och kostade 5300Kr. Viket är bra för en 20 år gammal husbil.
Har lagat vattenskada i duschvägg i övrigt inga problem mer än normalt underhåll.
Kolla separation mellan isolering och yttervägg fram ovan sidorutorna, är nog påkänning från nerfällbar sängmekanismen. Lagas med polyretanlin och injektionsspruta.

Jägarn

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: FFB Tabbert?

Hej
Det finns bilar från 2000 också. Det byggdes ganska lyxiga bilar på M-B chassi fram till dess. Det fanns en tillsalu på husbilslandet fram till i mars. Såg ut som ett gediget bygge

Toppen