• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fenomen skrolla

F

F.d. 3088

Guest
Ett fenomen har uppstått ibland när jag öppnar en tråd är tackknappen dold, det har kommit en skrollist längst ner skrollar jag kommer tackknappen fram :confused:
Någon mera som har det så :confused:

Gurra

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Fenomen skrolla

Kanske det är trådar där det finns bilder av stora format som gör att trådens bredd blir betydligt större än upplösningen på din skärm? Då kommer det en scrollist nederst för att kunna se den högra delen av bilden/inlägget och där ligger Tack-knappen också.

Jag vill passa på att uppmanan till att inte lägga in för stora bilder. En upplösning på ca 800 pixlar på bredden brukar vara fullt tillräckligt, ofta räcker 640 pixlar. Vidare är det bra att inte lägga in flera bilder på bredden utan hellre under varandra.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Micke när man lägger in bilder så blir endel sida vid sida och endel under varandra.
Hamnar inte bilderna så automatiskt?
För jag gör ju inget (vad jag vet)./susanne:confused:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Jag har också märkt detta. Jag är inte säker men jag tror det beror lite på hur markören är placerad eller hur bilderna läggs in. Laddar du upp flera bilder samtidigt och sedan väljer montera alla så kommer bilderna bredvid varandra.

I det fallet så måste man ställa markören mellan hakparanteserna och trycka Enter.

Om jag inte minns fel ser det ut ungefär så här:

Du stller då markören där jag lagt in en pil:

>
Tryck sedan Enter och bild 2 kommer under bild 1

(Jag är på jobbet och har ingen möjlighet att lägga in bilder för att prova)

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Svar på Susannes fråga där hon skriver att hon inte gör något alls.

Du ska göra som Michael skriver, gör du inget så kommer alla bilder som bifogade filer.
Det kan du se om det är en ram runt dina kort, då har du gjort fel.

Toppen