• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

fem bältade platser?

F

F.d. 29811

Guest
Vi funderar på att byta bil och därför undrar vi om någon har sett en bil med följande:
Integrerad husbil med långbäddar och 5 framåtvända bältade platser.
Det måste vara en tålig och inte för låg bil då vi inte alltid åker på de bästa av vägar.
tacksam för alla svar.
Ann-Sofi
Rumänien

Senast redigerad av en moderator:

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2025
Sv: fem bältade platser?

Carthago chic cline t-plus 4,8

Där ändrar man ena sätet så att man sitter framåtvänd.
/Cecilia (som hämtar en sån husbil om en vecka ;))

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Flere av N+B Arto modellene kan leveres med 5 beltede forovervendte plasser, men uten at det er 5 sengeplasser.

F

F.d. 29811

Guest

Tack för alla svar. Nu vet jag vart jag ska börja leta.:yes:

S

Sara & Micke

Guest

Det trådskaparen frågar efter är FRAMÅTVÄNDA bältade platser... Ingen av de bilar på tidigare förslag har väl detta? :)

Rapido 10066 ska ha det enligt en handlare jag pratat med på telefon, har inte sett det med egna ögon ännu.

/Micke

F

F.d. 2128

Guest

Rapido 10066 bygger man om när man ska åka så att långsoffan blir till en framåtvänd bältad stol. Den får då sammanlagt 5 framåtvända + 1 bakåtvänd stol, samtliga med bälten. Den har 6 sovplatser (4 fasta och 2 som man bäddar i dinetten).

/Henrik

J

Jimbo

Guest

Concorde Liner 1090 MS C-lounge
1 förare, 5 passagerare framåtvända med 3-punktsbälte samt 2 passagerare bakåtvända.

Dvs 1+7

Förövrigt den bil som har den, i mitt tycke, bästa planlösningen utan bilgarage som tar alldeles för mycket takhöjd vid den bakre sängen.

Toppen