• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Felsökning kyl RMDT 8505

Status
Stängd för vidare inlägg.

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
249
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Jag har plötsligt ingen spänningsmatning till manöverpanelen på kylskåpet och inte heller till tändning och belysning ugn. Kylen är en Dometiic RMDT 8505. Den är kopplad över EBL 29 och sitter i en Hymer exis-i 588 årsmodell 2015. Jag kan inte hitta några lösa trådar eller trasiga säkringar. Någon som kan tipsa om fortsatt felsökning?
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Det är den 12V som strömförsörjer elektroniken (inte 12V till värmeelementet) som saknas. Mät på baksidan av kylskåpet, bakom ventilationsgallret, att den 12V finns. Bifogar kopplingsschema.

MVH
Hans
 

Bilagor

  • Dometic_Kopplingsschema_kyl.pdf
    27,6 KB · Visningar: 52

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
249
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Jag har plötsligt ingen spänningsmatning till manöverpanelen på kylskåpet och inte heller till tändning och belysning ugn. Kylen är en Dometiic RMDT 8505. Den är kopplad över EBL 29 och sitter i en Hymer exis-i 588 årsmodell 2015. Jag kan inte hitta några lösa trådar eller trasiga säkringar. Någon som kan tipsa om fortsatt felsökning?
Tack för hjälpen. Felsökningen har gett ett för mig ologiskt resultat. Det får bli verkstadskontakt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen