• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Felkodsläsare

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Jag har hittat en del inlägg få nätet som pekar på att meddelandet betyder att din läsare har problem att prata med bilen. Det kan iofs bero på bilen, men det är nog regel snarare än undantag att billiga läsare har begränsad förmåga att kommunicera med bilens alla moduler. Koden ser också udda ut om den skulle komma från bilen. Så jag tror du behöver en bättre läsare, som ”pratar Fiat” fullt ut.

mattsson81

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
18019
Medlemskap
2024
Det där är väll ett standardiserat komnunikations protokoll för EOBD ? Om jag inte tänker helt fel nu så är ju en enkel felkodsläsare som läser standard protokoll bara för lättare fordon. transportbilar omfattas väll av annat regelverk. jag har något minne av att fiats 250 platform ibland kan vara strulig att komma in i med vissa datorer. ibland får man ta Bosch å ibland Autel . skulle kanske kunna vara olika pinnout i OBD kontakten.

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Ja det finns en standard som alla tillverkare måste tillämpa, men den täcker bara en del av vad som finns tillgängligt via diagnosuttaget, framförallt de avgasrelaterade bitarna. Det som är utöver standarden är mer eller mindre unikt för varje biltillverkare, och det är med de delarna som billiga felkodsläsare ofta går bet.

Toppen