• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fel på automatisk trappinfällning!

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Hej!
Har en Frankia, 2001. Trappan skall fällas in när man startar! Detta har alltid fungerat hittills, men har nu slutat att fungera!
Har kollat både säkringar och brytaren under trappan utan att upptäcka några fel. Nu glömmer jag alltför ofta att fälla in trappan när jag kör iväg. Finns en kontrollampa till vänster om ratten. Denna skall lysa rött när man sätter på tändningen och släcks när trappan fälls in. Denna lyser heller inte längre!
Någon som har några tips?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Fel på automatisk trappinfällning!

Fel blev det här! Ursäkta!

Jappe

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Hade samma fel på min Frankia för ett par år sedan, men efter att rengjort polerna på bodelsbatteriet och kablarna och hade på lite kontakt-geggamoja (vet inte vad det heter I skrivande stund) så fungerar det felfritt.

I

Inger-Lisbeth

Guest

Ett förslag.Kolla att jordkabeln till trappan inte glappar,eller har dålig kontakt. Vanligt fel
Lycka till
Sune
:spinny:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

På motorhuset til trappan sitter det en trykkbryter - denne feilen høres ut som om den sitter fast i inntrykket posisjon. En meget vanlig feil.

F

F.d. 52962

Guest

På motorhuset til trappan sitter det en trykkbryter - denne feilen høres ut som om den sitter fast i inntrykket posisjon. En meget vanlig feil.

Japp , knut har nog rätt !
Jag tog isär min för två veckor sedan. Motorn var även lös , men när jag tog isär brytaren och rengjorde den och sedan lite fett så funkade den perfekt

Toppen