• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fel kod larm Prosafe

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Får Larm på telefonen från främre deckaren på husbilen. (Bilen står i Portugal)
Larmen startade igår 14:13 och sedan har de kommit regelbundet typ en gång i timmen. 17:13, 18:13, 19.13, 20:13, 22:13, 23:13, 00:13
Och som course kommer Koderna 212, 151, 099, 155, 169, 178, 042, 219,125
Givetvis ligger manualen i husbilen, supporten på Prosafe svarar inte och enligt receptionen där den står i Portugal är allt som vanligt o bilen larmar inte. Allt annat verkar också Ok. Är det någon som har en ide om orsak?
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Kan det vara så att spårningen har startat. Det går ju att aktivera spårning via webgränssnittet MyProEvo. Kolla detta. Felkoderna ser ut att vara kompassriktningen. Eftersom bilen står still blir det lite lustiga riktningar. Jag har själv råkat ut för detta. Troligtvis är det inga konstigheter med bilen.
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Vet inte om Du är hjälpt av detta, från min manual. Jag har fått en del konstiga larm på min bil främst sensoralarm.
 

Bilagor

  • ProEvo_1.jpeg
    ProEvo_1.jpeg
    1,3 MB · Visningar: 70
  • ProEvo_2.jpeg
    ProEvo_2.jpeg
    1,4 MB · Visningar: 67

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej! Har hänt oss också pga att det blåste så mycket att motorhuven som är av plast svängde så mycket att larmet löste ut. Fick förlänga givaren lite, det löste problemet.

Hälsningar Sanddammaren
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Skulle tro at en diode og en seriemotstand fra solpanelregulatoren til bilbatteriet skulle gjøre susen :D Dioden for ikke å få strømras gale veien, denne vil og redusere ladespenningen til bilbatteriet med 0,6V. En passende seriemotstand vil sørge for passende lav vedlikeholdsladning av bilbatteriet. Motstanden kan enkelt være en glødelampe!
 
Toppen