• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Fel annons

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.518
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Dom har väl höjt priset som alla andra.
Verkar ha varit priskrig på höjningar på vissa ställen.
Kostade 400:- i Simrishamn vid båthamnen.
Ocker anser jag dessutom så fanns det inte en plats i hela stan för en husbil på parkering.
Såg inga husbilar heller. Cykel från närmaste parkering (1km) var det vi hittade men den var liten.
Vi ville se stan och gå på restaurang och gå på Autoseum.
Det blev sova utan för stan och åka in på Autoseum som var
värd varenda krona sedan raka vägen ut igen.
Åkte runt på flera ställplatser på olika ställen på vägen ner och det var många ställen
dom höjt priserna rejält sedan säsongen 2023.
Rälla Camping på Öland har varit den mest prisvärda denna sommar. 150:- inkl el. Service huset kostade 50:-. :)
Sedan kommer Tuna Ställplats i Vimmerbytrakten. Där finns museijärnväg till Västervik eller Hultsfred.
 

Globetrotter

HBK Medlem
Inlägg
329
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2024
Det är en tråkig utveckling. Men det gäller att komma ihåg att det är konsumenten som i viss mån sätter priset.
Så länge det finns de som är beredda att betala dessa ockerpriser för en ställplats för natten så kommer det att fortsätta.
Jag vägrar. 150-200 kr för en natt på en riktig ställplats är helt ok tycker jag.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.653
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Kostade 400:- i Simrishamn vid båthamnen.
Ocker anser jag dessutom så fanns det inte en plats i hela stan för en husbil på parkering.
Såg inga husbilar heller. Cykel från närmaste parkering (1km) var det vi hittade men den var liten.
Vi ville se stan och gå på restaurang och gå på Autoseum.
8-timmars i fiskhamnen och de inte tagit bort det också.
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Forsvik vid Göta kanal. Varken grå eller svartvattentömning och bära vatten i kanna från andra sidan kanalen!
Pris 300:- Hutlöst tycker jag men nu har jag varit där.
 
Toppen