• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

FC-Camping

B

Byggare Bob

Guest
Sitter just nu på FC-camping nr 105, belägen utanför Nyköping. I katalogen skrivs att priset utan el är 120:-. När vi skulle betala visade det sig att ägaren nu höjt priset till 160:-. Även detta kan tyckas vara billigt men då skall man veta att de sanitära möjligheterna tillhör tidigt nittonhundratal. Inga WC, däremot ett antal utplacerade torrdass och gråvattnet rekommenderades jag tömma på en ödetomt en bit härifrån.

Förstår inte att katalogpris och verkligt pris skall divergera med 25% och på fråga vaför, menade ägaren att 120:- var för billigt.

Vill med detta bara visa på förhållanden som finns på denna "campingplats"

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: FC-Camping

Lägg gärna in den under Husbilsplatser!

Men det är ju en campingplats och fullt sökbar redan.
Börjar vi inte här i klubben bli lite för enögda efter ställplatser/husbilsplatser utan att värdera allt annat?

/Leif

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Den campingen kan ju fungera utmärkt bra som ställplats! Visserligen blir man väl inlåst på natten men det är smällar man får ta!

Jappe

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022

Den campingen kan ju fungera utmärkt bra som ställplats! Visserligen blir man väl inlåst på natten men det är smällar man får ta!

Jappe

Bom vet jag inte om det finns på natten men det är ju i så fall en extra säkerhet för att få lugn och ro. Hur många ställplatser har du Jappe lämnat mitt i natten.
Förra året fungerade det så här. Man betalade till en person som bodde på campingen och som jobbade åt idrottsföreningen, man åkte när man själv ville, efter att ha betalat (när man själv ville). Bättre än många ställplatser, men om man trivs bättre att kalla det ställplats tror jag det går bra också. :rolleyes:

Har inte något med campingen att göra men uppskattar det som fungerar bra, oavsett vad det kallas.

/Leif

Senast ändrad:
Toppen