• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fasadplåt

tapsa

FD HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Någon som vet återförsäljare till fasadplåt ??.Nån som har plåtfasad i huset :? nöjd eller ? Priset ?:wideeyed:

F

F.d. 25867

Guest
Sv: Fasadplåt

Om du tror att det är underhållsfritt, så glöm det.

tapsa

FD HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022

Nej det tror jag inte !Men det ruttnar väl inte lika fort som trä . Vi har haft våran träpanel knappt 10 år och nu är det helt slut..husets norrsida har klarat sig helt men annars är det skit

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Hej.
Kolla den med en plåt firma, klart att inget är underhålls fritt, allt ska skötas.
Men plåt är bra.
//
Skoogis

F

F.d. 25867

Guest

Nej det tror jag inte !Men det ruttnar väl inte lika fort som trä . Vi har haft våran träpanel knappt 10 år och nu är det helt slut..husets norrsida har klarat sig helt men annars är det skit
Gå till en riktig bygghandel och köp riktigt virke.
Se till att sätta upp det så att det inte hamnar "uppochner"!
Måla med RIKTIG färg i ett s.k. system. Blanda inte olika fabrikat.
Du får den färg du betalar för!
Hälsningar
Målaremästaren

F

F.d. 53358

Guest

Gå in på KAYCAN - Underhållsfri fasad. Det är en plastfasad, som är väldigt fin och helt underhållsfritt. Jag vet för jag satte på något som på den tiden hete Lavellaspont. Den monterade jag 1971. Den är lika fin idag som för 44 år sedan. För fem år sedan bytte vi fönster, jag var rädd att plasten skulle vara spröd och lätt gå sönder, det visade sig att den var lika seg som för 44 år sedan.
När vi monterade plasten isolerade vi huset med 5 cm, då isolering var dyr på den tiden, brännoljan kostade 167:- m3, så vi brännde någon kubik extra.
Nu är det, det omvända, nu ska huset tilläggs isoleras med 10 cm ytterligare och kläs om med denna plastfasad. Den kostar 250:- m2 så billig är den inte, men man slipper målning var 6 e sommar, som vi istället åker husbil.
IMG_0204.JPG

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Gå till en riktig bygghandel och köp riktigt virke.
Se till att sätta upp det så att det inte hamnar "uppochner"!
Måla med RIKTIG färg i ett s.k. system. Blanda inte olika fabrikat.
Du får den färg du betalar för!
Hälsningar
Målaremästaren

Plåtfasad
Hälsningar

Plåtmästaren

tapsa

FD HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022

Jag tror det blir plast..Lite dyrare men mycket enklare ,Träfasad kostar ju det också med all målningsarbete och så ..det blir över 150 kr kvm.

F

F.d. 53358

Guest

Vi har tänkt tilläggsisolera 10cm. Flytta ut alla fönster, så de ligger i liv med plastfasaden. Till fönsterfoder och hörnen ska vi använda målat trä. Vi ska skruva fast dessa med rostfria skruv, när de blir fula är det bara att skruva loss och måla eller byta ut. Där dessa foder ska sitta, kommer vi att sätta distanser under plasten, för att det ska bära bra.

Toppen