• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fartkameror

Per Arne

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
11697
Medlemskap
2024
Har läst att det är förbjudet i vissa länder att ha gps.med funktionen som varnar för fartkameror.jag har 3 olika gps som samtliga varnar
Finns det gps utan denna funktion?
Det lär vara förbjudet att ha en sådan liggande i bagaget
Det går ju att koppla bort funktionen men det lär inte hjälpa :mad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fartkameror

Har läst att det är förbjudet i vissa länder att ha gps.med funktionen som varnar för fartkameror.jag har 3 olika gps som samtliga varnar

Fartkameravarning i Frankrike har tagits bort i vissa navigeringsappar pga förbudet. Hur det är i andra länder vet jag inte men det ryktas om förbud även i Schweiz.

Radarvarning är förbjudet i flera länder inkl. Sverige.

Kaehne4363

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2027
Sv: Fartkameror

Hej

Jeg har 2 forskellige GARMIN. Begge var født med varsel for fartkameraer i forskellige lande.

Men ved opdatering af kort til nyere versioner var varsel for fartkamera taget ud, for eksempel for Schweitz

Toppen