• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

farthållare

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
hej på er,liten fundering, jag hade lite bråttom hem idag körde i ca 110km enligt navigatorn,,upptäcker att farthållaren släpper i hög hastighet ,kör jag ca 90 då fungerar den bra, original monterat fiat,
så jag undrar om någon annan råkat ut för detta eller det kanske är tillfälligt mvh håkan

Senast ändrad:
F

F.d. 50195

Guest
Sv: farthållare

Förlåt att jag var lite dryg :)

Jag brukar ofta använda farthållare när jag kör bil och även när jag kör husbilen.
Under åren så har det hänt då och då att farthållaren hoppat ur och det har hänt med ett flertal bilar, så det är nog inget ovanligt sett över lång tid, var det beror på har jag inte en aning om och eftersom det inte sker så ofta så har jag låtit det bero.

mvh

kjelis

HBK Medlem
Kommun
Kil
HBK-Nr
545
Medlemskap
2025
Sv: farthållare

Skulle tro att den "hoppade ur" p.g.a. att du körde i mindre men lång uppförsbacke
och med "gasen i botten" för att hålla inställd fart.
En säkerhetsfunktion jag antar finns på de flesta bilar med farthållare och slår ifrån
farthållaren efter en viss tid med fullt gaspådrag.

Melle

Toppen