• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Farö Rastplats DK

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025
Är det någon som vet vilka parkeringsregler som gäller där ?
Jag tolkar skyltningen på ett sätt men verkligheten på ett annat !

Jojje

S

StorDansk

Guest
Sv: Farö Rastplats DK

Lägg in en bild på skyltningen så kanske vi kan hjälpa till?

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Har tyvärr ingen bild,men vad jag kommer ihåg så anger skylten två timmars parkering där husbilar övernattar dvs hela vägen under bron !?

Jojje

F

F.d. 25282

Guest

Hej Håber at nedenstående kan afklarer problematikken om overnatning på rastepladser i Danmark.

En autocamper er efter skattevæsenets praksis en personbil, og derfor skal dit spørgsmål besvares i forhold til, hvad I må med og i en personbil.
Det fremgår modsætningsvis af vejlovens § 102, at det er tilladt at benytte et parkeret køretøj, fx en autocamper, til overnatning på rastepladser og vejarealer, hvor der ikke er skiltning om tidsbegrænset parkering. Det er kun, hvis det kan karakteriseres som egentligt campering, at det vil være forbudt, fx hvis ejeren af autocamperen opstiller fortelt m.v.

Da alle private p-pladser er på en privatejet grund, er de ikke omfattet af muligheden for at overnatte i en autocamper. På privatejede arealer bestemmer ejeren, hvad der skal gælde af regler, og sædvanligvis er der skilte, som tillader parkering - og intet andet. Derfor må ejerne eller brugerne af en parkeret autocamper ikke overnatter i køretøjet på en privat p-plads

Det betyder at du på Farø må parkerer på P pladsen. Vil du parkerer under broen så er du uden for p Pladsen og her gælder der den eksisterende skiltning.

Velkommen til Danmark:spinny:

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Bilden är hämtat från GoogleMaps street-view.
Där husbilarna står verkar det vara 2tim parkering och lastbilar, husvagnar och förmodligen husbilar skall parkeras till höger dvs inte nere vid vattnet. Skall man tolka skyltningen annorlunda?
I verkligheten så står vi själva över natt där husbilarna står.

Bilagor

• Farö1.JPG
    Farö1.JPG
    64,8 KB · Visningar: 25
F

F.d. 29925

Guest

Var på plats fredagen den 13 juli och då gällde följande: 11 timmars parkering i den övre regionen, men när man kommer närmast vattnet, den grusväg där toaletten finns gäller 2 timmars parkering.
Tillägstavlan med tiden går tydligen lätt att byta.

Men ingen av de som stod där höll nog den tiden. Man kanske har överseende nu under semestertider.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

En iaktagelse som inte har med parkeringstid att göra.
Ju närmre bron man ställer sig ju högre blir "klong-klonk, klonk-klonk"-ljudet som uppstår i brons skarv mot fastlandet när fordon passerar.
Vi kommer att stå utmed vattnet och en bra bit från bron tills någon har en annan åsikt.

F

F.d. 55451

Guest

Varför allt oron hålltid och buller
803a - DACF Camperguide
- endast 3,8 km fron "ausfart"

Är det för dyrt ?
Jag behöver inte något klagomål om Danmark :twitcy:.
- jeg kan hjælpe med almindelig høflighed så jeg håber du er tilfreds med mit land - ellers glem det.

Senast redigerad av en moderator:
S

StorDansk

Guest

"

Är det för dyrt ?
Jag behöver inte något klagomål om Danmark :twitcy:.
- jeg kan hjælpe med almindelig høflighed så jeg håber du er tilfreds med mit land - ellers glem det.

Undskyld Bredo, nu har jeg læst alle kommentarer i denne tråd, og, der er sgu ingen af vores medlemmer der beklager sig over Danmark
eller noget andet danskt. Alle prøver bare at finde ud af hvad som de forskellige skilte betyder på Farøs stellplads.
Sommetider tror jeg minsanten du ser spøgelser midt om dagen, eller også er det svenske sprog lige lidt sværere
end du troede, du forbiser mange nuancer i sproget lige som de fleste herinde let misforstår dine indlæg fordi du blander to sprog sammen,
du har ingen fjender i HBK, kun venner der med din og andres hjælp kan nyde af sin AutoCamper-frihed og hvad den fører med sig.
Hav en dejlig sommer, for det skal jeg have.

Ja forresten, jeg Er dansker men flyttede til sverige for 43 år siden, og har i alle disse år forsøgt og lære svensk og det er rigtig svært kan jeg fortælle!
Men jeg er to-sproget selv om svensk går lidt bedre end det danske, jeg håber virkelig du forstår hvad jeg mener, hvis du gør det så kan jeg stadigvæk
prale af at jeg kan lidt dansk selv om jeg aldrig bruger det mere, og så er vi stadigvæk gode venner, ik'? :)

F

F.d. 55451

Guest

OT (under markisen)

StorDansk - F.V. :)
Nej der er ingen som har generet mig i denne tråd.
Men det forekommer mig ofte at de 2 gode danske stellplats databaser bliver overset, trods jeg læser andre steder i HBK at det er lige sådan man ønsker det i HBK.
Såvidt jeg ser problemet er det positiv respekt for den /dem som vil lave arbejdet med stellplatser i en BatchGeo | Lav kort hurtigt, lav positioner interaktive.
Mange synes også at være nidkære for deres "smulltröende".
Men DACF og CamperParkering (Ejnar) gjorde det - frit og åbent til hele verden
- vil man have fremmet stellplatser hjælper det ikke at holde det hemmeligt over for omverdnen.
Mon HBK nogen sinde kan beslutte sig og følge efter ?

Så venligst respekter de gode initiativer fra Danmarks side - brug dem.
DACF Camperguide
Camper-Parkering.dk
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/413644

Er man utilfreds med Danmark og danske autocamper initiativer, kan man skrive i DACF og CamperParkering forum - der er gratis adgang for HBK medlemmer.

Jeg viderebringer oplysninger og vil ikke have brok' for den venlighed.

Jeg er fuldt ud lige medlem af HBK som andre HBK medlemmer og ikke afhængig af rigsmæssig bofællesskab.
Har dog tilpasset mig lidt og fjernet min "med venlig hilsen" som ikke synes at være mest af i HBK - ligeledes som "tack !" synes at være blevet upopulært.

Synes de mest behagelige tråde er selvbyggere og lignende.
Udveksling af konstruktive løsninger - direkte om husbilen.

Jeg har afgjort været positiv fra starten og skrevet meget om Danmark - det efterspørges af enkelte stadigvæk.
Men jeg synes der har været for lidt reflektion over arbejdet og derfor er det indstillet.

De årlige brokkerier' over Danmark får ej heller min skrivelyst i gang.
Er hverken minister for turisme, bankvæsen eller statsminister - men jeg kan videregive oplysning i HBK, om meget - inclusive mobil telefoni og data.

PS. När jag skriver på svenska, eftersom det bland annat de flesta har uttryckt nöjda och ger mer svar.
Är det någon som är missnöjd - skriv mig en mail med en bättre översättning.
Ingen har gjort det än - men klagade min brist på perfekt svenska.
Jag tvivlar alla svenska i HBK skriver felfritt.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen