• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fantasilösa planlösningar

F

F.d. 9426

Guest
Som alldeles nybliven medlem i denna fantastiska klubb vill jag börja med att slå ett slag för lite större variation på moderna husbilars planlösning.
Jag har åkt husbil i 20 år och tycker att "det var bättre förr".

Jag skall snart byta min Hymer B678 2012 års modell och vill ha tips på husbilar som bättre möter mina krav.

50 veckor om året är jag ensam i husbilen( ja, jag bor inte ständigt i min husbil men jag änvänder den i min firma ).
Jag skulle önska att det fanns möjlighet att ordna en arbetsplats, PC och lite ritningar på ett bord, separerat från det normala "matbordet".
I semestertider görs denna arbetsplats om till en långbädd.
Det skulle väl inte vara omöjligt, finns det någon som kan tipsa om en sådan planlösning.
Jag vill inte ha ett åbäke typ Concorde, husbilen får vara max 7-8 meter.

Tacksam för tips/ Tore Wassén

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Fantasilösa planlösningar

Svaret är enkelt. Jag höjde min ena långbädd för att kunna ha hundboxar under. Istället för hundboxar kunde man fixa hurts och använda sängen som "skrivbord" Madrassen kunde under tiden förvaras exmpelvs under den andra sängen. En enkel pall fungerar att sitta på.

Bara en tanke, kolla länken där jag byggde om.. http://www.husbilsklubben.se/forums/t74216/

/M

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det finnes endel fabrikker som bygger til dine egne spec, og det finnes slikke som first class Reisemobile » Veregge & Welz GmbH som tar uferige biler fra fabrikken og bygger egen innredning, her er det og mulighet for spesial løsninger.

Jeg hadde tidligere en liste over de små med spesialbygge, men den forsvant uten at jeg vet når :mad:.

Mest sære spesialbil jeg har vært inne i var en N+B Clou Liner fra 2002, en av de første med Smartgarage - denne kunne med en håndvending gjøres om til sminkerom for et filmset, eller til en luksus-salong for en fimstjerne. Bilen er fortsatt i bruk ved Pinewood Studios sammen med noen litt mindre ekstreme US bygde location biler. location vehicle, winnebagos, wardrobe truck, honeywagons

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Det finnes endel fabrikker som bygger til dine egne spec, og det finnes slikke som first class Reisemobile » Veregge & Welz GmbH som tar uferige biler fra fabrikken og bygger egen innredning, her er det og mulighet for spesial løsninger.

Jeg hadde tidligere en liste over de små med spesialbygge, men den forsvant uten at jeg vet når :mad:.

Mest sære spesialbil jeg har vært inne i var en N+B Clou Liner fra 2002, en av de første med Smartgarage - denne kunne med en håndvending gjøres om til sminkerom for et filmset, eller til en luksus-salong for en fimstjerne. Bilen er fortsatt i bruk ved Pinewood Studios sammen med noen litt mindre ekstreme US bygde location biler. location vehicle, winnebagos, wardrobe truck, honeywagons

Jag såg på bilderna att den har "det självklara hjälpmedlet diskmaskin" :wink:
Det har vi också i vår Hymer, original Dometic :cool:

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Nordic i Kristinehamn kan bygga efter kundens beställning (om det är möjligt att utföra på den givna ytan)

Toppen