• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

falsterbo båtklubb

F

F.d. 52945

Guest
Hej!
Någon som varit och fricampat på falsterbo båtklubbs husbilsplats och har lite info om denna?

Mvh
Pilot

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: falsterbo båtklubb

Hej Piloten...

Om du menar den som ligger direkt till höger efter bron så var vi på denna i början av augusti. Det är en liten grusplan med plats för ca 8 bilar, och tillgång till el (tror det ingick), i övrigt fanns möjlighet att tömma toa och fylla färskvatten, gratis dusch och bastu, och en mycket trevlig hamnkapten. Precis brevid ställplatsen fanns också en liten mysig krog som jag tror heter Sill & Nubbe.
Vi var också och tittade på ställplatsen/parkeringen som ligger längst ut till vänster efter kanalen, men fastnade för den vid båtklubben.
Däremot var vi natten efter ute i Skanörs gästhamn men där var det mindre trevlig att stå, och det har jag skrivit om i en annan tråd.
/Tommy

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Jag har inte stått där med husbilen eftersom vi bor i Höllviken, där Falsterbokanalens båtklubb ligger (Inte Falsterbo båtklubb)

Har dock haft båt där och vi cyklar ibland till Sill & Nubbe för en pilsner och en bit mat. Det är en trevlig båtklubb och där brukar alltid stå husbilar.

Krister N

T

tompaline

Guest

Kan bara intyga .att det är en helt ok plats o trevlig hamnkapten.
Vi har stått där ett par ggr när vi varit i skåne
Tommy o Ingela i Varberg

Toppen