Sv: fallgropar
Hej
Ett gott råd, använd näsan, luktar det muggigt så avstå från köp oavsett vad husbilsförsäljarens fukt-test-intyg visar.
Jag tror dessutom att man inte skall köpa en för stor husbil första gången, inte mer än 7 meter, annars kan det bli jobbigt, överhänget där bak är otäckt och svår att hantera, man kan lätt bli innestängd vid parkeringar etc, en för stor husbil kan nog förta det roliga om man är oerfaren, och detta vore ju synd.
Jag har bara haft husbil en säsong och har därför inte så mycket erfarenhet att ge dig, men jag kan garantera dig en sak, att du har något roligt att se framemot. Själv blev jag är helt betagen av husbilslivet, denna gångna semestern har nog varit bland det bästa vi har haft tillsammans. Inga väskor att släpa på, inga förseningar eller köer att reta sig på eller långa buss-transferresor till överfulla hotell, samt det allra bästa med husbilslivet, inga tider att hålla reda på. Jag hade verkligen inga förhoppningarn om att det skulle vara så trevligt och avkopplande som det blev. Dessutom gillade min fru det skarpt, och HON är en kräsen rackare, hon visade NOLL intresse när jag köpte den.
Mvh Torbjörn