• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Falkenberg vår nya favorit

F

F.d. 30092

Guest
Vår lilla resa började från Umeå en fm med regn och ca 15*, ca 4 mil sprack det upp och solen sken som aldrig förr, E4an ner till Uppsala sen via Enköping, Strängnäs, Flen, Kisa, Vimmerby, Åseda och Kosta för lite inköp av glas. Sen vidare till Falkenberg och Vallarnas teater, amerikanare i massor och fina ställplatser. Vidare mot ett ställe vi aldrig varit till! Ullared och det var en upplevelse. Vidare norrut och i Karlsborg, tänkte vi stanna men det var bara P2 Tim på ställplatsen och campingen var fullbelagd så vi drog vidare ( besöker nog inte den orten nå mer). Körde mot Mora och inlandsvägen där vi övernattade på Noppikoski ställplats, lugnt och fint ställe. Via Sveg mot Ånge och ner till Sundsvall. Stopp i Ö-vik sen mot Umeå. En trevlig tripp och jag har nog aldrig sett så många Husbilar någon gång förut. Trevliga möten med klubbkompisar och bra ställplatser hämtade från klubbsidan och fram för allt en sol som lyste och inte ett moln på hela resan. Falkenberg med sin fina strand och sina fina torg har vi tagit till vårt hjärta.
Så som bilden visar måste man vara nöjd!
Christer :msn_sun:

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    892,2 KB · Visningar: 111

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Sv: Falkenberg vår nya favorit

Det är trevligt när man får vissa aha upplevelser, det fick vi om Ludvika, otippat..
Ludvika har sjöar vart man än tittar och rent och fräscht, dit kommer vi garanterat åka igen..

Du skrev om Noppikoski ställplats, vi hade också siktat in oss på den efter en ganska lång dag i bilen, väl framme svänger vi in mot platsen, på tomten till höger stod en person som slutar pula med någonting och börjar stirra mot oss!!! Vi åkte fram mot rastplatsen som ligger precis i anslutning till personens tomt och i ansiktshöjd sitter en skylt med camping förbjuden, kände mig så lurad/irriterad av att den platsen ens var upptagen på vår ställplatslista..

Vi åkte vidare, orkade inte tjafsa om att vi inte campar utan bara sover som i vilken personbil som helst.. :rolleyes:

F

F.d. 30092

Guest

Märkligt! Den skylten var inte där när vi var där, eller så såg jag den inte. Men jag undrade också att det var en asfalterad plats nästan på gården. Vi stod på brofästet. Vi var 6 fordon där och övernattade, 3 från husbilsklubben. Mannen och kvinnan var i huset men dom verkade inte bry sig. Tror att han har nåt med macken o värdshuset att göra. Platsen är utmärkt på Trafikverkets rastplatskarta. Info tavlan på platsen hänvisade till toa på värdshusets gavel.
Somnade gott till bruset från älven.
Medlem nr15 har tagit fram ett dekal där det står att: jag campar inte, jag parkerar. Ska köpa ett av honom på Nolia.
Ska skriva ut ett dokument där det framgår vad camping är, plasta in det och sätta upp det på rutan när jag parkerar eller står på en ställplats.
Christer.

Senast redigerad av en moderator:

WIRADO

FD HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023

lustigt med din version av Karlsborg.Där finns ju hur många övernattn.platser som helst.Från mitt i C till 1 mtr.från Vättern.Är där minst en gång per år,jättemysigt

F

F.d. 30092

Guest

Ja då får jag väl testa igen nästa gång och hoppas på bättre tur. Vi körde en bit norrut och stannade där. Det blev middag i husbilen dock inget restaurangbesök den kvällen.
Såg på klubbens ställplats lista ett område som var överkryssat som parkering vid vattnet. Därför åkte vi inte ens in. Vi litar på klubbkompisar när dom skriver om dålig platser och dåligt bemötande från vissa kommuner. Likväl går jag aldrig tillbaka till en näringsidkare som bemött mig dåligt enligt min mening.
Tack för ditt inlägg!
Christer :mh3:

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Märkligt! Den skylten var inte där när vi var där, eller så såg jag den inte. Men jag undrade också att det var en asfalterad plats nästan på gården. Vi stod på brofästet. Vi var 6 fordon där och övernattade, 3 från husbilsklubben. Mannen och kvinnan var i huset men dom verkade inte bry sig. Tror att han har nåt med macken o värdshuset att göra. Platsen är utmärkt på Trafikverkets rastplatskarta. Info tavlan på platsen hänvisade till toa på värdshusets gavel.
Somnade gott till bruset från älven.
Medlem nr15 har tagit fram ett dekal där det står att: jag campar inte, jag parkerar. Ska köpa ett av honom på Nolia.
Ska skriva ut ett dokument där det framgår vad camping är, plasta in det och sätta upp det på rutan när jag parkerar eller står på en ställplats.
Christer.

Jag trodde också att den hade uppkommit efter det att platsen hade lagts till på ställplatslistan, men om du förstorar upp bilden på ställplatslistan som förmodligen är från 2005 så ser du skylten..

Med vänlig hälsning/Chippen

Toppen