• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Falkenberg Båthamn

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Falkenberg Båthamn

Så bra, då finns det trots allt en ställplats i Falkenberg som är bra och fungerar på ett utmärkt sätt.
V-backen :)

F

F.d. 1074

Guest

Vi stod i Hamnen och den är verkligen att rek. Fina duschar och toaletter och trevliga folk Kostade 100 med el och otroligt fint. Perfekt uppställningsplats.:spinny:
Bra familjen Palm hoppas ni hade det gott vi sticker till Kalmar o Öland imorgon ska träffa Jörgen m. familj:D

ingalill13

HBK Medlem
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
2892
Medlemskap
2025

Hej!
Vi besökte oxå ställplatsen i Falkenbergs Småbåtshamn i Lövstaviken 9 - 10/7.
Trevligt ställe, fint klubbhus med trevligt folk. Lagom promenad till stan c:a 30 min.
Finns även möjlighet till Internetuppkoppling via nätverk, som båtklubben administrerar.
ingalilloleif

K

k.skoog

Guest

Hej!
Kan intyg att det är en mycket trevlig plats o personal rek. besök

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Ja Lövstavikens gästhamn är ett fantastiskt fint ställe med trevliga och hjälpsamma människor, förra lördagen blev jag akut sjuk när vi stod där och man fixade kontakt med en lördagsöppen vårdcentral och ordnade med privat transport dit och hjälpte mig i receptionen på vårdcentralen. Jag kommer alltid att minnas denna plats med dessa trevliga och fantastiskt hjälpsamma manniskor.

F

F.d. 4220

Guest

Om jag förstår tråden rätt, så finns det med andra ord två bra båthamnar att ställa sig på i Falkenberg. Vi kom precis hem efter att återigen tillbringat en natt i Lövstavikens båthamn. Och kan bara hålla med om att det är ett trevligt ställe att stå på. Men vi får väl kolla in den andra hamnen nästa gång.
Är den söder om Falkenberg?
Det kanske är samma plats vi pratar om, men jag skulle väl inte säga att det finns restauranger "nära" Lövstaviken, däremot å cykelavstånd.

F

F.d. 55293

Guest

Hej!
Vi har oxå varit på ställplats Lövstavikens småbåtshamn. Mycket fina servicebyggnader och jättetrevlig personal. Vi kände oss verkligen välkomna.
Den rekommenderas Sunesson

F

F.d. 29862

Guest

Instämmer vi var där i våras. Kan rekommenderas!
Lars och Ann-Charlotte

Lövstaviken

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
5024
Medlemskap
2025

Jag vill som styrelseledamot i Lövstavikens Båtförening först tacka för alla trevliga och positiva inlägg om vår husbilsparkering här på forumet. Vi har börjat med husbilsparkering på den plan där vi ställer upp medlemmarnas båtar vintertid. Den ligger ju oanvänd under sommarhalvåret och när vi nu byggt nytt klubbhus med toalett och dusch för gästbåtar så varför inte också ta emot husbilar. Sedan vet jag också att det inte finns några "ställplatser" i Falkenberg eftersom det i lokala ordningsstadgan står att man inte får sova i fordon på offentlig plats i Falkenberg. Därför vill jag varna, för jag vet att husbilar står och "sover" där som någon säger att det finns en restaurang i närheten. Det är en jättefin plats för "nattparkering" av husbilar tycker jag, men det tycker inte dom som bestämmer. Husbilar har blivit bötfällda där och på andra ställen i kommunen. Man får alltså parkera en husbil där parkering är tillåten men man får inte sova i den:twitcy:. Ni är alla fortsatt välkomna till Lövstavikens Båtförening i Falkenberg.

F

F.d. 4349

Guest

Instämmer Har varit där fyra nätter i sommar, kan bara hålla med ,rent o trevligt.
toppen hamnvärdar.Den rekommenderas
Lena o Ingemar STB 409

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025

Vi håller helt med, detta är en helt grym ställplats och mycket trevliga medlemmar i båtklubben träffar man hela tiden, hjälpsamma så man känner att dom vill ha oss där. Kan verkligen rekomendera denna.
Berith o Janne

Toppen