• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

F-1

F

F.d. 29882

Guest
Hej!
Tänkte fråga ,hur är intresset för att besöka F1 banorna runt om i Europa,

MVH//Jocko:mcride:

F

F.d. 29925

Guest
Sv: F-1

Brukar vara på minst ett "race" per år.
Favoritbanan är Spa i Belgien, men livet runt omkring är nog campingen vid Nürburgring en upplevelse. I alla fall om man kommer i god tid för att få en bra plats.

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

MONACO och MONTE CARLO !!!

Inte det mest spännande racet att följa som åskådare, p.g.a. svårigheterna att göra omkörningar på Monte Carlos smala gator (racet körs ju på allmän avspärrad väg), men vilket drag i stan under dessa dagar - det saknar faktiskt motstycke i racing världen !

Om du har för avsikt att närvara vid ett F1 race - den största av alla sporter - så är det Monte Carlo som gäller och det i maj månad varje år !!!

K

Kimobo

Guest

Intressantast är det att komma till Monaco en par-tre dar för tävlingen. Då är depån uppsatt, du slipper in dit och kan på nära hålla bekanta dig med stallen och personalen och TV folket. Vissa har även tävlingsbilar att beskådas. Själva tävlingen ser du sen bäst på TV. Som tävling gillar jag Spa bäst.

F

F.d. 55337

Guest

Vi gillar att åka till racet i Monaco. Det som är häftigt är att uppleva atmosfären där kring tävlingen. Vi brukar åka dit flera dagar innan tävlingen men sen ser vi bäst racet från Tv,n. Här kan ni se lite inlägg på vår blogg från racet 2010. Bäst campar man i Menton och åker sen vespa in till Monaco, det går ganska fort.

Vårt husbilsliv: Bilder från Monaco

Vårt husbilsliv: Bilder från camping och film från banan

VÃ¥rt husbilsliv: Racet avgjort i Monaco

Vi har även varit på tävlingar i Hockenheim, men att campa där vid banan är vi nog lite för gamla för nu, det brukar vara ett himla "festande" dagar och nätter. Här nedan kan ni se lite bilder från det.

VÃ¥rt husbilsliv: Raceminnen

Anders och Birgitta

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej
Vad vet ni om Hungary ring?
MVH//Jocko:mcride:

Hej. Var dit 2011 fanns många campingar runt banan vi var på Gold panorama camping, där jag stod hade jag ca 150 m till ingången, och satt jag utanför bilen så såg jag storbildsskärmen från första kurvan så det var perfekt.
Campingen lutade ganska kraftigt så ha extra plankor med
Ha de Paffw

S

Sören-6830

Guest

MONACO och MONTE CARLO !!!

Inte det mest spännande racet att följa som åskådare, p.g.a. svårigheterna att göra omkörningar på Monte Carlos smala gator (racet körs ju på allmän avspärrad väg), men vilket drag i stan under dessa dagar - det saknar faktiskt motstycke i racing världen !

Om du har för avsikt att närvara vid ett F1 race - den största av alla sporter - så är det Monte Carlo som gäller och det i maj månad varje år !!!

Stod häromåret på en väns balkong på tredje våningen mellan start och första kurvan. Öronbedövande, underbart ljud. Hade inte särskilt mycket koll på ställningen men det spelade ingen roll, fantastisk upplevelse!
Vi stod på camping i västra delen av San Remo, därifrån gick vi ett par hundra m till buss som vi åkte med till Ventimiglia där vi bytte till tåg som stannade mitt i Monaco, mycket smidigt.

lassewalle

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025

Ursäkta att jag bryter in i F1 tråden, med en DTM fråga.
Är det någon som har varit på Norisring utanför Nurnberg.
Funderar på att åka dit och se tävlingen som går i juni.

F

F.d. 55667

Guest

Har varit runt i Europa och tittat på F 1 men Hockenheim var bra likaså Spa och Ungern, Varit i Malaysia toppen. Ska åka till Abu Dhabi till hösten hoppas det blir bra/Faxelina:)

cjuhlin

HBK Medlem
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
7519
Medlemskap
2025

Slår liv i den här insomnade tråden.

Vi tänkte att ta husbilen och åka till Hungary Ring i juli o heja lite på Kumla-sonen.
Är det någon som varit där och kan tipsa om vilken camping man skall välja för att få en så bra F1-upplevelse som möjligt. Det blir vårt första F1-race live. Har sett de flesta annars, fast då på TV.
Skulle vara kul om man kunde vara några ekipage att dela upplevelsen med.
/Curre

F

F.d. 25282

Guest

Hej

prøv at se her www.hungaroring.com/

Der er flere pladser lige ved banen. Håber at i får en god tur, her i Danmark er vi flere der håber at Kevin Magnusson bliver en oplevelse/fornyelse i F1

Toppen