F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej!
Detta är ju inget exempel på P-förbudsskylt, utan campingförbud, men är det ett "lagligt vägmärke"? Varför inte göra den "ordentlig" och mer "trovärdig" med en överkryssad HB-skylt (H28) i så fall?
Visa bilaga 193204
Kanske en ny tråd med olika varianter på detta?
Visst är det så och självklart åkte jag till ett annat ställe, men det var inte det varken min fråga eller tråden handlar om.Varför diskutera och ifrågasätta om det är rätt enligt alla lagar och förordningar? Det råder väl ingen tvekan om vad markägaren vill? Då är det väl bara göra som han/hon vill och inte parkera där?
Det finns mycket mer att diskutera när skyltningen är svårbegriplig men laglig.
Varför diskutera och ifrågasätta om det är rätt enligt alla lagar och förordningar? Det råder väl ingen tvekan om vad markägaren vill? Då är det väl bara göra som han/hon vill och inte parkera där?
Det finns mycket mer att diskutera när skyltningen är svårbegriplig men laglig. Svaret gäller första inlägget i tråden.
Det står ingenstans att frågan gäller kommunal mark. Vad har du fått det ifrån? Jag svarade helt korrekt på frågan i mitt inlägg nr 13. (Läs Gunnars svar) Du kommenterade mitt svar otrevligt, inlägg 17, som jag uppfattar det, trots att du inte hade en aning om vad som gällde.Tråden gäller kommunal mark
Förklaring finns i inlägg #35 och ni kanske kan diskutera vidare i PM. Inlägg #48 uppfattar jag som ett svar på Gunnars inlägg.Det står ingenstans att frågan gäller kommunal mark. Vad har du fått det ifrån? Jag svarade helt korrekt på frågan i mitt inlägg nr 13. (Läs Gunnars svar) Du kommenterade mitt svar otrevligt, som jag uppfattar det, trots att du inte hade en aning om vad som gällde.
Tagga ner, ingen vet allt:
Åke
Förklara gärna för mig varför ni tycker er ha rätt att köra på min privata väg (utan någon form av bidrag), med eller utan skylt.Ifall det nu är privat/enskild väg så måste det väl finnas både skylt om det, samt om den ansvarige för vägen önskar förbjuda motorfordonstrafik, även skylta om det. Hemmagjorda skyltar håller nog inte juridiskt.
Det kryllar ju av dessa med t.ex privat badstrand m.m. dessa stränder existerar inte i Sverige.
och förresten vad är camping, där tycker jag inte att man får något bra svar.
"Allemansrätten är en rätt för alla människor att färdas över privat mark i naturen, att tillfälligt uppehålla sig där och till exempel plocka bär, svamp och vissa andra växter."Förklara gärna för mig varför ni tycker er ha rätt att köra på min privata väg (utan någon form av bidrag), med eller utan skylt.
Håller med. Jättebra fråga!! Finns det ingen begreppsdefinition om det?! Har googlat utan resultat.förresten vad är camping, där tycker jag inte att man får något bra svar.
Jag ber om ursäkt om du uppfattade att jag skulle vara otrevlig. Det är inte alls min mening. När det gäller sakfrågan så vet jag exakt på cm var skylten i står. Vi är där ofta. Marken, toaletten och soptunnorna servas av kommunen och det är en badplatsparkering. Som jag skrivit två gånger innan så återkommer jag med kommunens officiella svar.Det står ingenstans att frågan gäller kommunal mark. Vad har du fått det ifrån? Jag svarade helt korrekt på frågan i mitt inlägg nr 13. (Läs Gunnars svar) Du kommenterade mitt svar otrevligt, inlägg 17, som jag uppfattar det, trots att du inte hade en aning om vad som gällde.
Tagga ner, ingen vet allt:
Åke
Allemansrätten gäller inte fordon"Allemansrätten är en rätt för alla människor att färdas över privat mark i naturen, att tillfälligt uppehålla sig där och till exempel plocka bär, svamp och vissa andra växter." Många tycker sig ha denna rätten, men inga skyldigheter, vad gäller uppförandet.
Varför framgick inte det av din kommentar till mig att du visste att området servas av kommunen?Jag ber om ursäkt om du uppfattade att jag skulle vara otrevlig. Det är inte alls min mening. När det gäller sakfrågan så vet jag exakt på cm var skylten i står. Vi är där ofta. Marken, toaletten och soptunnorna servas av kommunen och det är en badplatsparkering. Som jag skrivit två gånger innan så återkommer jag med kommunens officiella svar.
Gäller inte motorfordon.Allemansrätten gäller inte fordon
Ingen är fullkomllg, allra minst jag.Varför framgick inte det av din kommentar till mig att du visste att området servas av kommunen?