• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Få husbilar på vägarna i vinter

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025
Det var Stigs kommentar på din kommentar som jag kommenterade. Jag fick inte ihop det hur ditt förslag och en tankning på 400 kr mer än förra sommaren hängde ihop.
Hej
Det är lätt att missuppfatta en skriven text och det kanske inte var så tydligt vilket jag svarade på. Det var inte några körsträckor som jag kommenterade utan det var ” en undran över varför man skaffar husbil över huvud taget”.
Hoppas att det har klarnat något.

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026
Varför vi inte åker så mycket denna vinter?
Jo vi tog beslutet, att bara köra ut och lägga ut pengar på bränsle och ställplats kostnader och bara sitta i en husbil och glo ut, det är inte intressant.
Så vi har använt dessa pengar på förbättringar i hemmet istället.
För tillfället en uppdatering av badrummet.
Men visst känner jag en fruktansvärd anti s-märta vid varje tillfälle jag måste tanka.

Krister

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
14F7CADD-EF87-426F-8C14-81072889406D.jpeg

Du har väl räknat min mig, jag åker nu under vintern.
Eftersom det är min först vinter så slåss jag över hur få husbilar det är ute och rullar.
Lite intressant när pratar om vilken husbil man skall välja, är det alltid vattenburenvärme och anpassad för de svenska klimatet som är det rätta, fast det verkar inte gälla på vintern.
Desto dyrare husbil, desto färre mil under den svenska vintersäsongen.

Toppen