• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvaringslåda

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Någon som kan ge mig ett tips på var jag kan köpa en förvaringslåda till att fästa baktill på husbilen?

mvh
Werner

F

F.d. 50005

Guest
Sv: Förvaringslåda

Kolla på "senaste annonser".
Där finns en bra låda!
/Agne

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Det beror lite på vad du skall ha i den. Jag såg en bil, VW-buss faktiskt, som hade en låda av den typ som brukar vara avsedd för förvaring av dynor till trädgårdsstolar. De brukar finnas på Jysk, ÖB och liknande. Kanske inte så regntäta men som sagt var, det beror på vad som skall förvaras i den.

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024

Hej Michael.
Ja vi hade tänkt oss att få ner lite campingstolar och ett bord,light naturligtvis.
Alternativt är att ha stolar och bord på taket ,men måste isåfall kontrollera höjden.Vill helst stanna under 3 meter. Problemet med lådan därbak kan också vara platsen för våra cyklar.
Då måste antagligen cykelstället flyttas med allt vad der innebär av nya hål osv.

mvh
Werner

F

F.d. 3753

Guest

Werner!
Om cyckelstället inte sitter allt för högt så går det att skruva fast u-profilerna för cyckelhjulen på packlådans lock. Har sett lösningen någonstans, antingen var det Fiamma eller Omnistors katalog som finns på nätet. Kama fritid hade en lösning med skidor på locket.
Det blir förståss lite jobbigt att lyfta ner cycklarna varje gång man ska ha nåt i boxen.

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2025

Hej
Leta på typ Blocket.se jag hittade en gasolkoffert till en husvagn där för en hyfsad peng, dock får man bygga fästen själv men är man lite händig är det inga större bekymmer.
Har ochså ett cykelställ bak men det sitter ovanför lådan, lite att lyfta men det funkar , kommer åt grejorna i lådan utan att behöva lasta av cyklarna iallafall.
För vår del blev det en bred koffert som rymmer stolar litet bord grillen med alla tillbehör även gavlarna och fronten till markisen får plats under höst och vår, på vintern går skidorna ner utan bekymmer så en låda bak är helt suveränt.
lycka till med letandet.
mvh Claes
Husbilsbjörk

Toppen