• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvara bord i garage

R

RobbeS

Guest
Behöver lite tips hur jag på enklaste sätt ska fästa bordet i garaget under färd enligt bild nedan. Det jag tänkt mig är att skruva fast en 32 mm list på golvet och på överkant av bordet ha någon typ av låsvred att bara vrida över kanten på bordet. Hittar dock inga vred så tips var man kan köpa sådana mottages gärna.IMG_0032[278].jpg
 
F

F.d. 58689

Guest
Har också mitt bord fäst med gummistroppar och det funkar jättebra!!! Likadant med stolarna!
 
F

F.d. 58689

Guest
Va' smart, men invändig dörrbredd på min husbil är 70 cm och bordet är 72 cm!!
 
Senast redigerad av en moderator:
R

RobbeS

Guest
Bra lösningar!
Det jag hade tänkt mig är att sätta en list på mellanbottnen/Golvet som jag skruvar fast och som hindrar bordet från att glida framåt. I överkant hade jag tänkt sätta två vred, på de befintliga listerna, av något slag som fäster bordet i överkant. Jag vill alltså ha bordet dikt an mot väggen. Hittar dock inget lämpligt vred på nätet. Det går ju att bygga själv av trä också men om det fanns något färdigt är ju det enklast.
Annars går det ju med spännband och gummiband också.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Det är kanske en sådan här lösning du är ute efter. Vredet låser i båda lägena.
Kommer inte ihåg var jag köpte det, med det var i någon husvagns-/bilsaffär...
Möjligen Husvagn-Svensson... DSC_2078.JPG
 
R

RobbeS

Guest
Har kollat på nätet men hittade inget av intresse. Ska dock besöka Clas Ohlson imorgon som hade ett stort sortiment med bland annat skjuthaspar. Två sådana skulle kunna funka.
Har gjort distansklossarna i trä och färgat dom i samma kulör som reglarna i bilen.
Tänkte först göra som förslag ovan att fästa bordet med lastband i gummi i golvöglorna men risken hade då varit att bordet står och slår i väggen vid färd då det inte ligger kloss an mot väggen.
 
R

RobbeS

Guest
Sådär. Nu är bordet på plats. Hittade inga lämpliga låsvred så jag köpte ett par vanliga skjuthaspar istället. Det som är kvar är att ljudisolera med nån typ av filt på listen bakom bordet och krympslang på haspen.
Solstolarna kommer jag att luta mot bordet och fästa med gummistroppar i lastöglorna i golvet samt i lastöglor jag sätter upp ovanför hasparna till bordet. Med det vinner jag en hel del golvyta för andra saker. Funderar även på ett hyllsystem på väggen mot bodelen.

1.jpg
 
Toppen