• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förtält till markis

F

F.d. 7903

Guest
Hej!
Vi har köpt ny bil i år och på den fanns en markis. Nu vill vi ju gärna fixa oss ett helt tält och begav oss därför till Husvagns-svensson i lidköping.
Markisen är en fiamma och ett tält skulle gå på ca 6000-8000.
Jag upptäckte att det fanns tält till omnistore (?) som var mycket billigare, men detta förkastades av säljaren i butiken.
Nu undrar jag om det finns någon här som vet skillnaden och om man verkligen inte kan bygga ihop ett billigare tält med den befintliga markisen? :confused:

Mvh Setas

F

F.d. 55328

Guest
Sv: Förtält till markis

Jag var i samma butik förra året och fick intrycket att det var tvärtom.
Det fanns billiga tält till Flamma men att till min Omnistor markis var tälten mycket dyrare.
Tråkigt nog hinner jag inte kolla innan jag åker på semester på Måndag.

Jag var inne på samma linje som dig att det kan inte vara så stor skillnad mellan olika markistält,
men insåg att det är bättre att skaffa ett som passar direkt i stället för försöka pussla, byggaom och kanske inte få något som ändå inte ser bra ut.

F

F.d. 8812

Guest

Hej vi har en omnistor markis. Dom tältsidor som vi har är från fiamma. Det var inga problem med att få det att passa. Nu var vårat tält begagnat. Det som kan vara skillnad är nog stängerna som går från framsidan av markisen o in mot markislådan. Även fästena som ska vara i lådan o ute i markis fronten. På mina stänger fick jag ta bort den piggen påstången. På markisfronten så fans det ett färdigt fäste som serut som en svart liten kopp. Där i passar stången i lådan så gorde jag ett eget fäste. Som jag spände fast i lådan.
Häsningar Tobbe

F

F.d. 7903

Guest

Tack för era svar.
Märkligt att det förra året var tvärtom. Vill nämda butik kanske bara sälja dyraste tältet?

Men vi borde alltså kunna kolla på ett tält till omnistor också då, om jag förstog rätt?

Toppen